google

Idag har vi varit på studiebesök på Google som ligger nära där vi bor. Paret vi bor hos jobbar på Google båda två så dom visade oss runt det stora området. Det finns en massa olika byggnader som alla har olika teman. Min favorit var Androidbyggnaden, som hade androidstatyer utanför. Det var riktigt roligt att vara där, jag använder ju google på ett eller annat sätt flera gånger om dagen.
 
Vi åt lunch på en japansk restaurang som finns på området. Google erbjuder alla sina anställda gratis mat så det var en billig lunch för oss alla (gratis för oss besökare också). I alla byggnaders lobby fanns det godis, fräscha smoothies och choklad som också var gratis. Fick hålla i barnen så dom inte gick loss för mycket på allt det goda, speciellt Emma!
 
Efter google åkte vi till en sjö och hyrde trampbåtar som vi körde runt med cirka en timme. Ett besök på lekplatsen sen begav vi oss hemåt igen. Väl hemma åkte jag med min värdpappa och den andra pappan och handlade på Whole Food. SKönt att vara ifrån barnen lite, börjar få nog av det nu. Ska bli skönt att komma hem till mitt rum där jag kan stänga in mig utan att känna mig otrevlig och osocial!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: