onsdag

Nu är jag äntligen rätt i tiden, idag har vi spenderat hela dagen inne i San Francisco. Vi körde till Golden Gate Park, där ligger ett museum (har glömt vad det heter) som har ett stort akvarium. Där spenderade vi flera timmar med att kolla på olika fiskar, hajar, en vit alligator och massa annat. Vi gick även igenom regnskogen och såg olika fjärilar och papegojor. Vi åt lunch på museets restaurang innan vi begav oss ut i parken. Vi hade egentligen tänkt hyra trampbåtar och trampa runt sjön men det var sent och lång väntetid så vi hoppade det.

Klara i parken gick vi tillbaka till museet och provade jordbävningssimulatorn innan vi gick till bilen. Vi körde till samma ställe vi var på i söndags, då missade vi nämligen Ghirardelli så dit gick vi idag. Dom har ett känt chokladställe så vi fikade där och jag handlade lite godsaker. Sen gick vi till Pier 39 och tittade på sjölejon. Barnen åkte en karusell också innan vi åkte hem. Väl hemma stod blomkålsgratängen redan på bordet, såå gott!! Mamman till mannen i familjen vi bor hos är här och hälsar på och hon göder verkligen oss!! Hon bakar nya kakor varje dag och ger sig inte förrän man äter. Hon fixar frukost till oss varje morgon och middag till oss varje kväll. Man behöver inte ens ta undan sin egen tallrik från bordet, snacka om semester!! Nu är klockan snart tio på kvällen och jag börjar bli trött, långa dagar när man är på semester minsann.