oväntad dag

Idag har jag och barnen haft en riktigt oväntad och otippad dag, men samtidigt väldigt rolig! Vi bestämde fter frukost att vi skulle åka till rose bowl och leka lite på en av deras lekplatser.Stephan fick bestämma lekplats, och efter lite tårar och protester från Emma gick vi ur bilen och bort till lekplatsen. Jag tog upp mitt brevpapper och började skriva på ett brev till min farmor samtidigt som barnen går iväg och leker. Efter en liten stund hör jag en tjej fråga mig på svenska och jag är svensk. Tittar upp och känner igen tjejen, det var Julia, en annan svensk au pair från min organisation. Är vän med henne på facebook så jag kände igen henne. Vi snackade lite och sen kom en au pair från australien som hon hade bestämt play date med. Vi tre satt och snackade en massa medans barnen lekte. 
 
Efter en stund frågade Julia om vi hade tänkt gå till kids space, som ligger precis brevid lekplatsen. Det är ett stort lekområde med massa kul för barn. Jag svarade nej, eftersom vi inte hade planerat det. Då visar det sig att Julia har ett medlemskort där och då får man ta med sig vänner in, så vi hängde på (gratis är bäst!!). Barnen blev överlyckliga, och även om de andra barnen är lite yngre än mina lekte de jättebra med varandra och hade superroligt. Vi åt lunch där, och efter nästan fyra timmar åkte vi tillbaka hem. Allt lekade hade tröttat ut båda barnen så dom tog en liten nap när vi kom tillbaka hem. 
 
På eftermiddagen var Stephan på karate och när min värdpappa kom hem körde jag och hämtade honom samt sprang in på pizzerian och hämtade en pizza. Vi köpte en ny TV igårkväll så direkt efter middagen började pappan pilla med den. Jag bestämde mig för att köra hem till Anna. Vi stack sen in till Pasadena och vandrade runt lite. Vi åt vääärldens godaste frozen yoghurt, yoghurt med vaniljsmak, cookie dough, nutella och jordgubbar. Allt lades ut på en frusen stenplatta, sen hackade dom ihop det och rörde runt lite innan dom la tillbaka det i behållaren. Smakade underbart!!! Vi smet in i några affärer, och jag kom hem med en fin långkjol från American Apparel. På tok för varmt med långkjol nu, men kan ju funka senare, eller i Sverige. 
 
Imorgon är det redan fredag igen, så sjukt hur veckorna springer iväg asså!!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: