san francisco

Igår började vår semester. Vi lämnade kära LA vid halv elva och styrde mot San Francisco. Vi körde längs highway 5 som går genom öknen, vilket innebar hetta! Några pitchstop längs vägen blev det, donken för lunch, sen stannade vi två gånger till för att köpa lite grejer. Passerade även genom vitlökens huvudstad Gilroy, luktade verkligen vitlök i hela stan!! Vid halv sex var vi framme i Santa Clara (45 söder om SF) där mina värdföräldrars vänner Ricky och Christina bor. Dom är snälla nog att låta oss bo hemma hos dom denna vecka. Väl framme åt vi middag, sen gick vi med barnen till parken och lekte nån timme. Jag spelade tennis med Stephan, hade glömt hur kul det är.
 
Idag åt vi en stor frukost innan vi packade in oss i bilarna och styrde mot downtown SF. Vi parkerade bilarna och gick mot vattnet. Det första jag fick syn på var Alcatraz, som ligger på en ö mitt i San Francisco bay. Sjukt coolt!! Vi promenerde genom hamndistriktet, där det finns massor av fisk- och skaldjursrestauranger. När vi kom till Pier 39 bestämde vi oss för att ta en båttur runt i San Francisco bay. På turen fick vi se Alcatraz, hela SF skyline och självklart åkte vi ut till Golden Gate bridge och vände också. Tyvärr var det lite mulet på morgonen så man såg bara hela bron om man var riktigt nära. När vi återvände till Pier 39 såg vi en massa sjölejon, tydligen jättevanligt här. Såg också delfiner när vi var ute i SF bay, så häftigt, har aldrig sett vilda delfiner så innan! Tillbaka på land åt vi lunch på en restaurang som är känd för sitt surdegsbröd. Jag kämde i mig en caesarsallad (självklart med surdegsbröd till och hemmagjorda surdegskrutonger i).
 
Efter lunch gick vi tillbaka mot bilarna. Det hade då hunnit klarna upp och solen sken och värmen var faktiskt riktigt behaglig även om det fortfarande var jeansväder. Vi körde sedan mot GG bridge för att köra över den och kolla in andra sidan. Det var riktigt mycket trafik på bron men sjukt underbar utsikt över hela staden. Vi körde sedan tillbaka och innan vi var av bron hade båda barnen och min värdmamma somnat så det var dags att åka tillbaka hem. Även jag lyckades somna en stund på tillbakavägen.
 
Tillbaka hemma bytte vi om och gick till parken och lekte igen innan det var middagsdags. Nu har vi nästan precis druckit te och jag har duschat. Ska sova i tid idag för imorgon bär det av på nya äventyr!
 
 

Kommentarer
Postat av: Hedvig

Härligt det ser ut! Saknar dig! <3

Svar: Det är det också! Årh jag saknar dig med, hoppas allt är bra med dig <3
Ellinor


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: