thunder storm

Så var vi på torsdag igen. Dagarna springer verkligen förbi när barnen går i skolan, jag kör fram och tillbaka och har tre och en halv timmes ledighet mitt på dagen. Igår kom Erika hit när jag slutade. Har inte träffat henne på länge så vi hade mycket att prata om. Familjen stack på fotbollsmatch och vi stack till Panera bread och åt middag. Käkade världen godaste caesarsallad, slog till och med systrar&bönors (!!!!). Vi satt där hur länge som helst och bara snackade. 
 
Idag skypeade jag nästan hela min lediga tid. Först med familjen, och lite med min söta farmor. Släkten är i Blekinge där dom har hyrt stuga denna helgen så fick pratat med mina båda fastrar och lite annat folk också. Gick sen vidare med gruppsamtal med Hanna, Emma och Mysan. Avslutade med fina Bea. När skypeandet var avklarat hämtade jag hem barnen och vi åt hallon till mellanmål innan Stephan gjorde läxor. Sen var det dags för karate, och sen var det kväll och ännu en dag hade passerat. 
 
En kul grej som hände idag var att min värdpappa ringde vi fyra-tiden. Han hade fått en vädervarning till sin mobil om att det var en "thunder storm" på väg, och jag fick intruktioner om att fälla ihop parasollet samt hålla koll på plastskyddet på poolen. Han sa även till mig att jag inte skulle ge mig ut med bilen om det började vräka ner regn. Och jodå, det började droppa runt femtiden, regnade i cirka fem minuter och lite åska hördes, men det var allt. Sjukt att dom fick det att låta som ett riktigt oväder, så var det en åskskur.... haha. Tydligen hade temperaturen sjunkit ner till 75 grader när det regnade (i vanliga fall har vi 95-100 så det är rätt mycket kallare), men när det slutade blev det snabbt varmt igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: