a sweet thursday

Bloggande inte igår, vi bakade lussebullar tills sent på kvällen så när det var klart hoppade jag direkt i säng och somnade. Har idag haft ännu en arbetsdag som bara har flugit förbi. Hängde självklart med Anna när jag var ledig, vi käkade sallad till lunch och när vi gick runt på Ralphs fick jag ett ryck att göra julgodis. Ville egentligen göra knäck men hittade inga formar som var tillräckligt små så bestämde mig snabbt för att göra Rocky Road istället, faktiskt ett av mina favoritjulgodis. 
 
Körde hem till mig och gjorde rocky road på typ fem minuter, bara att smälta choklad och slänga i jordnötter, marshmallows och milk duds och sen låta det stelna i kylen. Hämtade sedan barnen i skolan och lämnade Emma på painting class och tog med mig Stephan hem och gav honom mat samt tömde diskmaskinen. Lite senare hämtade vi Emma, och jag lämnade Stephan på karate. När jag och Emma kom hem läste vi en bok, sen kom pappan hem. Han stack för att hämta Stephan och jag hjälpte Emma att duscha och tvätta håret. Resten av familjen kom hem samtidigt och vi åt middag tillsammans. 
 
Nu ikväll har jag Emma och Carmen satt ihop ett pepparkakshus. Det gjorde jag alltid med min familj när jag var liten, och även om jag minns att det alltid blev lite tjafs kommer jag också ihåg hur kul det är, speciellt att dekorera! Vi fick ihop ett fint hus (det ska synas att det är hemmagjort och att barnen har hjälpt till!) och nu är det återigen kväll och snart dags att nanna. En dag kvar till helg!!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: