Älskade, underbara helg

Har varit upptagen hela tiden och bloggen fick läggas åt sidan. Helgen påbörjades i fredags med bio med Anna. Hon kom hit på kvällen och åt middag med oss och sen stack vi till bion. Självklart skulle vi se the Hobbit. Vi var lite sena och stressade och upptäckte efter alla trailers att vi gått in i fel biosalongen, så dådet var bara att samla ihop våra saker och leta upp rätt salong. Filmen var lång, men riktigt bra och välgjord. Har egentligen aldrig varit nån sagan om ringen-tjej men nu är jag riktigt sugen på att kolla in triologin. 
 
Igår var jag upp vid åtta på morgonen. Det var nämligen en stor dag (speciellt för Emma), det var dags att hämta kaninungen som är hennes tidiga födelsedagspresent. Vi körde nästan en timme dit och pratade med kvinnan som skulle sälja den. Vi fick också gulla med systern till kaninen vi skulle köpa, och carmen kunde inte hålla sig så länge, så det slutade med att vi tillbaka hem med två kaninungar istället för en. Vi stannade till i djuraffären och i handlade allt som behövs. 
 
Anna kom hit på eftermiddagen och mös med kaninerna. Jag samlade ihop mina saker och fixade till mig, och sen stack vi till josse i Hollywood. Väl där blev det starbucks och en liten shoppingrunda innan vi gick till vegas seafoodbuffet för en sjukt god middag. Åt massa asiatisk mat, bland annat riktigt god och fräsch sushi. Blev chokladfontän till efterrätt. 
 
Mätta och belåtna gick vi hem till josse och gjorde oss i ordning för kvällen. Josse hade nämligen köpt biljetter till Stevie wonder and friends. Konserten var trevlig med massa uppträdanden och såklart Stevie wonder. När den var slut körde vi tillbaka till Hollywood och tog några drinkar hos josse. Efter ett tag kom hennes kompisar dit och vi hängde med dom resten av kvällen. Det var en sjukt otippad och väldigt random kväll, men gud vad kul vi hade! Allt kan verkligen hända i LA. Somnade vid halv sex på morgonen efter pizza och lite Skype. 
 
Imorse var gi tre zombies som vid tolvtiden vandrade till IHOP för en pankaksfrukost. Efter det var vi lite piggare och jag och Anna kände att det var dags att styra hemåt. Efter att ha varit fast i hissen en stund stack vi hem. Spenderade eftermiddagen hemma och kollade på film och gullade med kaninerna. På kvällen var vi på julkonsert i kyrkan, himla mysigt faktiskt. Nu är klockan typ tio och på grund av den sena gårkvällen är jag extremt trött, dags att sova!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: