Chilldag och bio

Har haft en riktigt chill början på helgen. Igår jobbade jag knappt under dagen eftersompappan var ledig från jobbet. Tog Stephan till simningen på eftermiddagen. Hände en sak som var lite rolig. Coacherna och livräddarna tog upp alla barnen ur poolen typ fem minuter innan stephans tid var slut eftersom någon hade sett en blixt, och blixtar och vatten är ju som ni vet ingen bra kombination. Fem minuter senare hörde jag av någon i lobbyn att det inte alls var någon blixt, utan blinkande ljus från rose bowl football stadium som ligger några hundra meter därifrån. Kunde inte låta bli att fnissa för mig själv. Dock är det ju bra att dom tog ur barnen så snabbt, för om det nu hade varit en riktig blixt hade det faktiskt varit farligt. 
 
Efter det stack vi till Round table pizza för pizza party med Emmas fotbollslag. En slags avslutning med pizza, tårta, bus och utdelning av troféer. Åt några slicear pizza och pratade lite med föräldrar. Efter ett tag ville jag dock bara hem, sjukt mycket folk, riktigt varmt och ungar överallt! Vid sju stack vi hem och då chillade jag på mitt rum framför en film. 
 
Idag har jag knappt gjort någonting på hela dagen. Det har regnat så var inte ett dugg motiverad att end gå utanför dörren. Hann dock med en himla massa skypeande, både med mamma&pappa, hanna och bea, det kallar jag effektivt! Mös lite med barnen framför tecknad film på eftermiddagen och sen åt vi middag allihopa tillsammans när mamman hade kommit hem. 
 
Nu ikväll har jag gjort något som jag aldrig trodde jag skulle göra i hela mitt liv. Jag gick på bio helt ensam! Kändes lite skumt men sen tänkte jag ;hur mycket pratar man egentligen under filmen? Och varför måste man alltid gå med någon annan? Jag såg såklart breaking dawn part 2, och såhär i efterhand är jag så sjukt glad över att jag gick, för shiiit vad bra den var! Har läst boken men hade glömt hur spännande den är. Verkligen värt att se, och nyttigt för mig skälv att gå ensam. Nu är klockan snart halv ett, kom hem för en stund sen och nu är det nästan dags att sova. Ska försöka att undvika att se avsnitt två av julkalendern tills imorgon, rätt ska vara rätt! 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: