december 4th

Har haft en bra start på veckan, igår gick jag på spinning på min lediga tid och shit vilket bra pass! Instruktören var extra tuff, rummet var fullt och jag körde stenhårt. Var dyngsur av svett efteråt och det kändes bara så himla bra. På eftermiddagen hämtade jag barnen, gav lite mat och kickade igång läxläsningen innan det var dags för simning. På kvällen kom Carmen hem och var sjuk, så vi andra åt middag uan henne. Innan jag somnade kollade jag in senaste avsnittet av the walking dead, så jäkla bra serie. Det enda störiga är att detta avsnittet var mid season final och nu måste jag vänta tills februari på nästa. Såklart var det mitt i nåt riktigt spännande också...
 
Idag är det tisdag och jag börjar känna igen LA igen när solen skiner och det är lite varmare. Besökte även idag gymmet, även om jag verkligen inte ville. Kändes så bra efteråt. Blev peppad av killen på crosstrainern bredvid mig, han körde så hårt att jag också ökade takten lite och på så sätt brände några extra kalorier. 
 
Hämtade mina små solstrålar i skolan och började den vanliga eftermiddagsrutinen med mat och läxor. Ska också tillägga att jag har hunnit med tre stora maskiner tvätt idag också, så nu är barnens garderober och lådor fyllda med rena kläder igen. Lämnade Stephan på karaten och tog med Emma till trader joes för att handla hem lite småsaker vi behövde. Pappan ringde vid halv sju och berättade att han blev sen, och mamman jobbade också sent idag så jag tog hand om kvällsrutiner och middag och det gick strålande. Barnen är så mycket snabbare och enklare mot mig än vad dom är mot sina föräldrar. När de kom hem vid åtta var båda barnen mätta, duschade, klara med läxor och hade borstat tänderna. Det händer nästan aldrig att dom är klara så tidigt. Läste en bok för Emma och gick sen in på mitt rum och påbörjade en årsberättelse. Detta året har varit väldigt speciellt. Därför ville jag skriva ner allt, tänkte lägga ut det i några inlägg här i bloggen lite senare. Nu är klockan snart halv elva och jag tänkte kolla ett avsnitt av nån kul serie innan jag somnar. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: