gingerbread cookies

Onsdag återigen, som alltid en normal dag som rullat på med skola, läxor, mellanmål, simning och körning hit och dit. Hängde med Anna på dagen under mina lediga timmar, satt bara i soffan och kollade på TV och åt kinamat, mys! På eftermiddagen hämtade jag upp pappan från hans jobb på JPL, han skulle skriva in barnen för nya simlektioner och nästa periods simning för Stephan. När Stephan simmade var vi på lekplatsen och lekte lite så Emma inte skulle bli så uttråkad. 
 
När vi kom hem igen började vi med dagens projekt. Jag har sedan länge lovat barnen att vi skulle baka pepparkakor, och när jag var på IKEA igår köpte jag svensk pepparkaksdeg så idag bakade vi. Jag kavlade, barnen tryckte ut figurerna och sen fick jag lyfta upp dem försiktigt från bordet. Vi gjorde allt från hjärtan till snöflingor och renar och tomtar. Självklart var julmusiken på i bakgrunden. Det var riktigt mysigt faktiskt. 
 
Det blev pasta till middag när kakorna var klara, och till efterrätt blev det pepparkakor med glasyr på och för oss vuxna en kopp glögg. Kan inte fatta att jag har klarat mig utan det så länge, för fyy vad gott det är! Tog mig direkt tillbaka till soffmys med mamma och pappa. 
 
Fick en överraskning på posten idag också, ett superfint julkort från farmor och farfar. Tror det är någon av mina kusiner som tillverkat det, riktigt fint var det iallafall så det tackar jag för!
 

Kommentarer
Postat av: Erica

Hej! Hittade din blogg på sts sida ;) jag har precis skickat in min ansökningsavgift och börjat fixa med min au pair application! Är dock lite nervös och rädd för att man inte ska komma överens med familjen eller att man inte når upp till familjens krav. Hur var det för dig? :) svara gärna på mailen..

Mvh Erica


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: