julafton

Min julafton har varit okej, rätt mycket som en helt vanlig dag eftersom man i USA inte firar jul på juldagen, alltså imorgon! Började förmiddagen med skype med fina familjen som visade upp sina julklappar. En och en halv timme senare var det avklarat och jag chillade, var nog fortfarande rätt sliten sen helgen. Åt lunch med barnen och pappan (mamman jobbade) och efter det stack vi iväg på lite "ävenyr". Vi körde till en kyrka där dom hade ett litet "petting zoo", några getter, en åsna, höns och kaniner som barnen kunde klappa och mata. Även jungfru Maria och jesusbarnet satt där utanför. 
 
Körde en sväng till några vänner för att säga hej och sen styrde vi uppför en kulle i granstaden som heter La Crescenta, hade fått tips om några galet dekorerade hus där. Snacka om galet, husen var rätt små, men FULLPACKADE med dekorationer. Det var saker som rörde på sig, snömaskiner och musik. Helt otroligt, man blev glad bara av att titta på det. Vi har något liknande i vår stad, men det huset och tomten är mycket större så det ser inte ut att vara lika mycket. Vill ta med mig detta amerikanska beteende hem och dekorera vårt hus i Sverige helt galet nästa år, är det okej mamma och pappa? 
 
Smög precis ut och la julklappar under granen, det är ju "tomten" som lägger dom där inatt så barnen fick inte höra mig!
 
Vill även passa på att önska alla nära och kära en riktigt god jul, hoppas att ni har haft en underbar julafton! ♥
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: