space shuttle endeavour

Idag var vi uppe tidigt och lämnade huset klockan nio. Jag var sjukt trött eftersom jag kom hem sent igår så jag skippade frukosten för att sova lite längre (alltid ett bra beslut att göra så!). Körde till California ScienCenter som är ett stort museum i downtown LA. Där mötte vi upp familjevänner som är här och hälsar på från San Francisco några dagar. Gick runt lite och tittade och gick sen till uställningen vi kommit dit för att besöka, nämligen den om rymdfärjan Endeavour, ni minns kanske om att jag skrev om den för nån månad sen? Den flögs till LA monterad på ett flygplan och flög riktigt lågt över hela stan som en uppvisning. Iallafall så hade dom ett rum som hette nåt med California, där dom visade en massa om Endeavour och alla hennes uppdrag och rundor hon hade varit uppe i rymden. Vi tog också en tur i en simulator som var rätt cool. 
 
Efter det gick vi ut till byggnaden där dom har själva rymdfärjan. Det var riktigt coolt att se faktiskt, och sjukt stor maskin!! Vandrade runt därinne ett bra tag och läste massa skyltar med intressant fakta. När vi var riktigt trötta på det tog vi en lunchpaus på donken. Vid halv två hade vi biljetter till en IMAX-film. För er som inte vet vad det är så är det film som visas på en extremt stor filmduk och med riktigt bra ljudsystem med högtalare överallt. Filmen vi såg handlade om Hubble-telskopet och var inte bara IMAX, utan också 3D. Även detta var sjukt ball och en riktig upplevelse. 
 
Väl ute från biosalongen kände vi oss rätt klara med museum för dagen. Våra besökare ville se piren i Santa Monica så vi bestämde att åka dit. Tog en runda på stranden och såklart piren. Barnen ville så gärna åka berg- och dalbanan på piren så jag offrade mig och åkte med dom. Det var en bra uppoffring för det var faktiskt superkul! Att komma hem tog oss en och en halv timme, rafiken var riktigt jävlig rent ut sagt. En sak som jag verkligen inte kommer sakna med LA är trafiken! Kom hem och duschade och lite sånt innan dom andra också kom hit, sen åt vi middag allihopa tillsammans och nu har jag smugit in på mitt rum och chillar, är helt slut efter denna långa dagen.
 
 
Glömde nästan nämna att jag fick världens bästa paket idag, en riktigt stor låda från mina underbara föräldrar. Den var fylld med julklappar, godsaker och massa fina julsaker. Jag är verkligen lyckligt lottad som har så otroligt fina föräldrar, och syster såklart! Längtar tills ni kommer hit. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: