svennedag

Har blivit jäkligt mycket svenska saker och Sverige för mig de senaste dagarna. Har ju varit nästan helt utan sånt i över sju månader nu så det är väl okej då. Idag kom Anna till mig vid elva och när vi hade lämnat Emma i skolan körde vi mot Burbank för att besöka IKEA. Att gå in där var nästan som att vara hemma igen, det ser verkligen preciiiis likadant ut. Alla produkter har samma svenska namn som i Sverige, kul att se att till och barnområdet har samma namn ("Småland"). 
 
Vi gjorde självklart ett besök i restaurangen för köttbullar med mos, brunsås och lingon. Anna älskar det lika mycket som jag gör. Köpte ett doftljus som vi brukar ha hemma i Sverige och ett par nya tofflor eftersom mina gamla jag vann i julklappsspelet hos Emelie förra julen börjar bli lite slitna nu. Innan vi gick ut stannade vi till på swedish food market och jag handlade med mig glögg, pepparkaksdeg (ska baka med barnen imorgon), knäckebröd och en liten flaska julmust. Dom hade massa annat jag ville ha, typ varmrökt lax, sill, choklad, ballerinakex och annat skit. Ville dock inte spendera hela veckolönen så nöjde mig med litegrann. Kan ju alltid köra tillbaka en annan dag, det tog runt 20 minuter så inte så långt. 
 
Resten av dagen rullade på, Stephan var lite kaxig mot mig på eftermiddagen så jag sa till honom på skarpen. Han är inte van vid att jag höjer rösten så mycket så en liten tår tittade fram. Dock kände jag att det var nödvändigt, och resten av dagen har han varit snäll mot mig. Inte kul att man ibland måste vara den taskiga som säger nej eller skäller, men barnen måste ju lära sig hur man uppför sig och behandlar andra människor. Sålänge det händer så sällan som det händer nu är jag absolut nöjd. 
 
Just nu myser jag på mitt rum, pratade med Anna på facetime precis och nu har jag tänt mitt nya ljus och tänkte kolla ett avsnitt 90210 eller två innan det är dags att sova. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: