svensk julmarknad

Idag vaknade jag strax innan nio och kände mig pigg och utvilad, härlig känsla! Idag var det svensk julmarknad i downtown LA, och självklart skulle vi dit. Stack strax innan tio och väl där mötte vi (jag och Anna) upp Gabriella, Isabelle, Christina, Josse, Nathalie och en annan svensk au pair som heter Johanna. Första gången jag träffade henne, supertrevlig tjej. 
 
På marknaden fanns allt svenskt man kan tänka sig. Paradis-askar, marabou, knäckebröd, nyponsoppa, KAVIAR, massa godis, glögg, semlor, köttbullar, räkmackor, gravad lax, lussebullar, pepparkaksdeg... Ja verkligen ALLT. Vi vandrade runt där i två timmar ungefär och vid tolv hade dom ett luciatåg med alla svenska luciasångerna, riktigt mysigt var det. Efter det var det dags att dra sig hemåt eftersom Anna skulle jobba på eftermiddagen. Och glömde nästan en sak, såg Anna Anka på marknaden, och även hon som är producent för Svenska Hollywoodfruar, lite coolt kan man ju tycka!
 
Jag och Anna stannade på In N Out för lite lunch innan vi körde hem. Min värdfamilj var på Chanukkah-party idag så jag var ensam hemma större delen av eftermiddagen vilket var rätt skönt. Skypeade med Bea och kollade på serier och julkalendern på datorn. Åt middag medd familjen när dom kom hem och nu är det läggdags om nån timme igen. Måndag och ny vecka med nya tag imorgon, känns bra efter en härlig helg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: