Svenska traditioner i amerikansk skola

Har haft den lugnaste arbetsdagen idag, pappan var ledig och jag fick lite sovmorgon. Han stack sen iväg på ärenden och jag var med Emma. Idag gick vi till skolan eftersom vi inte hade nån bil, men det var faktiskt bara skönt så gjorde inte så mycket. Efter jag hade lämnat av henne mötte jag upp Anna och vi stack till pinkberry, var ju ett tag sen nu. Stack sen hem till mig och chillade och kollade på massa youtubeklipp. Hon har lite hemlängtan och mår inte så bra just nu så jag försöker muntra upp henne. 
 
På eftermiddagen gav jag barnen mat efter att pappan hämtat dom i skolan och sen stack vi till Stephans simning. Medans han simmade gick jag och Emma till lekplatsen och lekte. När vi kom tillbaka hem var jag i princip färdigjobbad för dagen. Hjälpte Carmen med maten och fixade lite efterrätt. Nu kollar jag serier på datorn och efter det är det dags att sova. 
 
En kul grej idag är att Emma kom hem från skolan med en luciakrona hon gjort och ett papper om svenska jultraditioner. Kul att dom iallafall lär sig något vettigt i skolan! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: