4th of july

Igår var det den fjärde juli, vilket i USA innebär firande. Det är nämligen the National Day of Independence, deras nationaldag. Här hemma började firandet på eftermiddagen då gästerna började trilla in. Vi började ätandet redan då. Alla barnen plus en hund plaskade runt i poolen så det var en massa liv. När min värdpappa precis hade grillat klart första omgången kom min aupairkompis Erika också hit, och lite senare ännu en familj med barn. Vi satt ute hela kvällen och åt en massa mat. Till efterrätt fanns det olika kakor och jättemycket frukt, så himla gott.
 
Jag och Erika gjorde även lite chokladpudding, hon hade hittat två påsar hemma och tog med dom hit. Hade glömt hur gott det är med chokladpudding, var så längesen jag åt det (äter inte det särskilt ofta även om jag är hemma i Sverige så). När solen gick ner och det började bli mörkt (cirka nio på kvällen) gick vi ner mot nedre delen av trädgården och slog oss ner med en massa filtar. Där satt vi allihopa i en lång rad och tittade på fyrverkerier. Från vår trädgård har man nämligen perfekt utsikt över fyrverkerierna dom skjuter upp från Rose Bowl stadium.
 
Vi satt där i nästan en hel timme, det tog ju aldrig slut!! Och det var inga vanliga fyrverkerier som vi har hemma, utan dom var formade som hjärtan och smilegubbar. Dom sista gästerna lämnade oss vid elva, sen var det sängdags. Nu är klockan nästan nio, och barnen sover fortfarande vilket är väldigt ovanligt då dom brukar vakna vid sju. Tror att allt lekande igår gjorde dom ordentligt trötta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: