fredag&lördag

Klockan 07.45 igår satte vi oss i bilen och körde ner mot Legoland, som nästan ligger i San Diego. Där spenderade vi hela dagen, åkte karuseller, lekte och beundrade miniatyrmodellerna av New York, San Francisco, LA och Las Vegas. Allt byggt av tusentals legobitar såklart! På hemvägen stannade vi till vid stranden för att ta ett dopp. Vågorna var gigantiska, en lyckades knocka mig totalt så jag hamnade under vattnet trots att jag stod i vattenbrynet. Vi var inte hemma förrän halv nio och då var båda barnen duktigt trötta kan jag lova!!
 
Idag var vi på ett ställe och kollade in en massa helikoptrar. Det var en show dom har i samband med 4:e juli, där fanns en hel del olika helikoptrar, både stora och små. Många av dom tillhör försvarsmakten Självklart hoppade jag in i en helikopter av modellen Black Hawk och provade ett machine gun. Helikoptrarna är så sjukt stora, coolt att se och kul att man fick gå in och provsitta. På en äng en bit bort landade helikoptrar för att sedan flyga iväg igen så man fick se det också. Vi var i the Valley och där är så himla varmt! Helikoptrarna drog upp en hel del damm så man var täckt sen.
 
När vi kom tillbaka hem åt vi lite lunch, sen ringde en au pair som heter Erika mig. Hon undrade om vi skulle ses och jag sa självklart ja. Hon kom hit, sen körde vi ner till stan här och åt frozen yoghurt på Pinkberry och satt och pratade om allt i två timmar. Efter det började vi bli hungriga så vi gick över till Panda Express och käkade kinamat, riktigt gott. När vi var mätta körde vi hem till mig och fortsatte pratandet om allt. Innan hon skulle hem igen åt vi lite av min tårta (fortfarande typ halva kvar) och satt och pratade med mina värdföräldrar. Erika har bara varit här i en vecka så hon är rätt ny. Hennes värdbarn är en flicka som är ett år äldre än Emma, så vi ska försöka ordna en play date. Jättekul att umgås med en svensk tjej, vi har diskuterat en massa vi vill göra så det bli nog bra :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: