söndag och six flags

Igår vaknade jag och Gabriella  vid halv nio. Vi gick upp och duschade och fixade oss. Hon hade köpt svenskt kaffe på Ikea, smakade såååå gott!! Halv tio kom Christina och en stund senare kom de andra tjejerna (Erika, Anja och en tjej som heter Luisa). Vi packade in oss i Anjas stora bil och körde mot Six Flags Magic Mountain som är ett stort nöjesfält som ligger i Santa Clarita. Vi var där ungefär samtidigt som dom öppnade och efter lite köande och en säkerhetskontroll var vi inne.
 
Jag har aldrig sett så många berg- och dalbanor på ett och samma ställe. Där fanns alla sorter, stora i trä, sjukt snabba, för barn, loopar och sjuka nerförsbackar. Där finns även världens högsta fritt fall, den nyöppnade Lex Luther- Drop of doom. Ingen av oss var dock modig nog att åka den, så vi beundrade den på avstånd. Vi började vårt åkande och vi hade riktig tur, ingen attraktion hade mer än en kvarts kö, många hade ingen kö alls. Vi åkte vattenattraktionerna och blev blöta, men torkade snabbt i solen. Vi lunchade på Panda Express och sen köade vi till en vattengrej som påminner om Kållerado på liseberg. Tyvärr var den kön jättelång, och efter 1,5 timme var det vår tur. Vi belv genomblöta allihopa så det kändes inte så värt det långa köandet, men vi var glada ändå! Strax efter åtta åkte vi hemåt igen och jag var hemma vid halv tio.
 
Det var en riktigt härlig dag med sjukt härliga tjejer, och massor av pirr i magen. Idag är jag dock lite hes och konstig i halsen efter allt skrikande, haha.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: