bra dag

Ja idag har jag haft en bra dag. Imorse gav jag barnen frukost innan jag packade in dom i bilen och körde till Emmas skola där vi lämnade henne. Sen körde jag och Stephan till Hahamonga park. Där tog vi fram fotbollen ur bagaget och passade den mellan oss en stund. Jag lärde honom klockan, som vi (jag, my och hanka) aaaaaaltid spelade på rasterna i mellanstadiet. Vi älskade verkligen att "trixa" med bollen. Jag och Stephan har bestämt att han ska klara minst tio innan jag åker härifrån :)

En timme senare körde vi hem och åt frukt innan han började med sin matte, och jag tvättade lite kläder. Sen lärde jag mig att spela Super Mario på wii, med rattar och allt! Lyckades vinna ett race, annars var jag rätt chanslös. Innan lunch hann jag också med lite skypeande med Hanna, Lizzy, Emmisen och My, alltid lika kul.

Efter lunch tittade vi lite på film och sen satte Stephan sig och läste och jag slösurfade lite på min dator. Kvart i fem tog vi bilen och körde till karaten där jag lämnade av honom. Sen hade jag ungefär en halvtimme som jag ägnade åt Starbucks, sååå gott!! Jag körde till Emmas skola och mötte henne och min värdpappa, tog Emma med mig i bilen (pappan cyklade) och körde tillbaka till karaten och hämtade Stephan. Väl hemma var det dags för middag och dusch för barnens del. Nu sitter jag här igen och kollar på tv-serier på datorn, verkligen tur att jag tog med den, vet inte vad jag skulle gjort annars!

Föräldrarna ger mig mer och mer ansvar att köra barnen, känns verkligen kul att dom litar på mig så pass mycket. Har ju inte mitt amerikanska körkort än men får ändå köra sålänge jag har mitt internationella. Att ha bilen är verkligen en frihet, kan ju inte stanna här hemma med barnen hela sommaren så det är super att vi kan köra runt lite :)

Förresten, jag vet att det suger att jag inte har några nya bilder att lägga ut. Ska verkligen bättra mig och fota mer. Nu när allt är bekant är jag inte lika ivrig med kameran längre, men samtidigt är det roligt att fota, kommer ju ha alla bilderna från mitt aupair-år som minne sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: