ett halvt körkort

Idag har jag spenderat halva dagen på DMV (department of motor vehicles) för att göra teoriprovet inför körkortet. Som på alla andra ställen här i USA var det packat med folk och kön var lång. Fyllde i en ansökan medan vi stod i kö och sen fick jag ett nummer. Ca 50 minuter senare ropades mitt nummer upp och jag fick gå fram och lämna in mina papper. Jag fick även lämna fingeravtryck på min högra tumme samt göra ett syntest. När jag hade gjort detta och skrivit under några papper fick jag ställa mig i en annan kö, den till tjejen som fotar en. Även där fick jag lämna fingeravtryck och namnteckning.

Självklart skulle jag ställa mig i ÄNNU en kö innan det var dags för provet. En man kallade fram mig, jag lämnade in mina papper och sen gav han mig ett långt papper som tydligen var provet. Jag fick skriva under längst ner, ta en penna och gå bort till ett litet bås där jag stod upp och gjorde provet. Provet bestod av 36 kryssfrågor, och dom flesta svaren kändes rätt självklara för mig. Efter en kvart kände jag mig redo och gick fram och lämnade provet för rättning. Snart blev jag framkallad och fick reda på att jag var godkänd. Fick mitt permitt, sen var det klart! Gick bort till en kvinna och bokade in en tid för körtestet. Känns skönt att ha en del avklarad nu iallafall :D

När vi var klara var vi i lite olika affärer och handlade mat. Tillbaka hemma åt vi en sen lunch som bestod av grillad kyckling som vi köpt färdig i affären. Efter lunch åkte de andra till banken och sen gjorde dom lite andra ärenden så jag vilade lite här hemma. Ikväll har vi kollat på film och bara tagit det lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: