friday again

Så var det fredag igen, sjukt vad tiden går fort! Snart har jag varit här i en månad, känns definitivt inte så. Idag var min host dad ledig så jag har inte direkt jobbat häcken av mig. Imorse åkte vi till Glendale och deras Social Security Office. Det var precis som på ambassaden, en man kollade igenom hela min väska och man fick gå igenom en metalldetektor. Efter att vi väntat cirka en och en halv timme var det min tur att komma fram. Jag skulle ansöka om ett Social Security Card, vilket jag behöver för att kunna ta körkort bland annat. Allt gick som det skulle och om en vecka får jag mitt kort :) Fick förresten en rolig fråga av han som kollade igenom min väska, han frågade var jag kom ifrån och jag svarade Sverige (såklart). Han sa nåt om att han hade hört att det var väldigt fint. Jag svarade ja, och sa att det är rätt kallt dock. Då frågade han om Island och Grönland ligger nära. Snacka om att folk här inte har så bra koll på geografi...

När vi kom hem tog vi det lugnt, sen kom Stephan från skolan vid två och då åt vi lunch. Klockan tre åkte Stephan och pappan iväg för dom ska ha nån övernattning med Stephans club scouts i helgen så det är bara tjejerna hemma nu. Jag och Emma lekte och läste en stund innan Carmen kom hem. Då åkte vi iväg till Super King Market och handlade mat. På hemvägen tog vi en avstickare till Hahamonga park som ligger här i stan. En mysig park där man kan spela frisbeegolf, såg kul ut faktiskt!! Väl hemma igen åt vi quesadillas till huvudrätt och massa körsbär till efterrätt.

Fredagskänslan är inte på topp eftersom jag ska jobba imorgon. Gör mig egentligen inte så mycket, är bara jag och Emma och vi kan sova hur länge vi vill. Hoppas att hon också känner för att ta en liten sovmorgon!! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: