helg

Har inte bloggat så flitigt på sistone så nu ska jag försöka dra igenom helgen!
 
Fredag: Började dagen med att köra på freewayn för första gången. Med vägdirektioner från min värdpappa gick det jättebra, kändes dock lite ovant attköra på en femfilig väg men det gick strålande! Körde till DMV i Glendale för att göra min uppkörning, var lite nervös eftersom en annan au pair hade varnat mig för att inspektörerna är sura och otrevliga. Jag hade dock turen att få en trevlig man som snackade heela tiden. Han hade ungefär hundra frågor om körkort och körning i Sverige, och jag svarade så gott jag kunde. Tio minuter senare var vi tillbaka och jag var godkänd. Har alltså numera två körkort, ett svenskt och ett amerikanskt. Efter det åkte vi till Portos, som är ett bageri/konditori och köpte en massa godsaker. Vi svängde äver förbi teatern och anmälde Stephan till acting camp senare i sommar. Resten av dagen tog vi det lugnt här hemma och på kvällen tittade vi på Spy Kids allihopa.
 
Lördag: Gick upp och gjorde mig i ordning innan jag och Carmen åkte iväg. Jag skulle på aupairmöte i Santa Monica och hon skjutsade mig dit. På vägen skulle hon bara in om på ett sjukhus där hon jobbar och fixa nåt. Hon är dialysläkre så såg en massa människor som satt och fick dialys,usch vilken tur att jag och alla jag känner slipper det för det såg inte särskilt kul ut! Jag var i Santa Monica en stund innan mötet och passande nog låg en stor galleria mitt emot restaurangen där mötet skulle hållas, så jag gick in där och slog ihjäl tiden. Köpte en blommig klänning på Forever 21, men annars tittade jag bara. Vid halv tolv gick jag över gatan till Marias Italian Kitchen och träffade dom andra aupairerna och vår AD. Åt pasta carbonara och det var såååå gott!! Man kunde beställa hel eller halv portion, beställde en halv vilket var perfekt. Snackade om att åka till Malibu nån gång i juli, och snart blir det nog även Universal med några av dom andra tjejerna. Åkte med AD-Claire hem eftersom hon bor ca tio minuter från mig.
 
Tillbaka hemma såg jag paketet jag berättade om i inlägget under. De andra skulle iväg på poolparty så blev ensam en stund i huset. Passade på att vila lite innan det var dags att göra sig i ordning. Vid halv sex kom en som heter Harold och hans fru (har glömt hennes namn) och hämtade upp mig och vi åkte mot Santa Clarita för lite midsommarfirande. I Santa Clarita bor den svenska aupairen Gabriella som hade bjudit hem mig. Hon bor med sina två värdpappor, deras son Trent och tvillingarna Sidney och Claire. Harold är den ena pappans bror. Några grannar kom också in och vi åt sill, potatis, skagenröra och grillat. Det bjöds på snaps och svenskt snacks. Till efterrätt blev det en supergod jordgubbstårta. Hade verkligen en jättetrevlig kvälloch det var skönt att prata svenska med någon som inte är på skype. Åkte med Harold och frugan hem också och somnade mätt och nöjd.
 
Idag: Vaknade kvart över nio och en stund senare blev det lite skype med familjen. Strax efter tio åkte mina värdföräldrar ivägpå fet och jag började jobba. Det var redan sjukt varmt så jag och barnen hoppade i poolen där vi sen simmade runt ett tag, ,sjukt skönt. Efter det gick vi in och spelade lite wii, och sen satte sig barnen och spelade dator. Vi åt lunch och sen började vi bygga med bärlor på pärlbrickor. Älskade det när jag var liten och det är fortfarane kul Jag gjorde en svensk flagga och en pacman. Håller på att lära barnen lite svenska, låter så roligt när dom pratar! På eftermiddagen kom föräldrarna tillbaka och jag chillade lite på mitt rum. Sen hoppade vi i poolen allihopa och plaskade omkring ett bra tag. Har precis tagit en dusch och om en stund blir det nog middag. Har haft en riktigt härlig helg och ser fram emot veckan, på torsdag fyller jag ju 20!!
 
Min midsommaroutfit, nya klänningen som jag köpte på forever 21 för 23 dollar

Kommentarer
Postat av: Anna

Äntligen har jag hittat din blogg!! Du verkar trivas super bra vilket är skönt att veta :D saknar dig här hemma ska du veta!!! Vi får skypea en dag i veckan från systrar och bönor, när passar det dig bäst? Puss finis <3

Svar: hihi så bra! Ja jag trivs superbra, så himla härligt med solen och värmen här :)Jag saknar er där hemma också, så himla mycket! Ja jag är på, kan i princip när som, är hemma med barnen på dagarna. Inte för tidigt på dagen hos er dock, för då är det ju natt här! Puss på dig hjärtat <3
Ellinor

2012-06-25 @ 23:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: