inte alltid guld och gröna skogar

Idag har varit en konstig och tråkig dag. Det började bra imorse med att vi skulle till öppet hus på JPL (NASA). Väl där var det så sjukt mycket folk så vi bestämde oss för att åka dit tidigt imorgonbitti istället. Då fick Emma ett riktigt utbrott och skrek och grät och sparkade och hade sig. Pappan bestämde sig för att köra runt, och sen skulle dom gå tillbaka. Jag och mamman ville dock inte hänga med så vi körde hem igen. Problemet var bara att mamman vid detta laget hade blivit riktigt irriterad så hemfärden var tyst, tur att det inte var så långt. Väl hemma gick jag in på mitt rum i två minuter för att sen upptäcka att hon hade tagit sin bil och kört iväg. Vart hon skulle hade jag ingen aning om.

Spenderade alltså halva förmiddagen och halva eftermiddagen ensam i huset. Vid två kom pappan och barnen tillbaka och strax därefter även mamman. Har dock hållt mig undan idag, är lite besviken på att dom gjorde så mot mig. Dom vet mycket väl att jag vill göra saker och här satt jag helt själv. Hoppas att jag snart får svar på mina mail till dom andra aupairerna så jag kan umgås med någon annan än familjen.... Hoppas på en bättre dag imorgon och att vi hittar på nåt kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: