let's go to the beach, each

Härliga söndag! Blev väckt tidigt imorse av att Emma kom in och visade sin 20-dollarsedel hon hade fått av tandfen. Själv fick jag bara en guldtia när jag tappade mina tänder men här i USA får man visst över 100 spänn! Till frukost serverades blueberry pancakes, underbart gott! Strax efter nio var vi färdiga och ihoppackade, så vi gav oss av. Vår destination var Santa Monica, där vi skulle spendera hela dagen på stranden.

Måste säga att jag var tveksam imorse eftersom det var mulet, och när vi kom till stranden var det lite kallt och nästan helt tomt. Ack, så fel jag hade! Nån timme senare var det strålande sol och stranden var fullproppad. Jag tog mitt första dopp i Stilla Havet, vattnet var klart och svalkande, men det bästa var dom gigantiska vågorna. Superkul att kasta sig i dom. Gäller dock att vara försiktig för dom är förvånansvärt kraftiga. Att vara på stranden i Santa Monica känns som att vara med i Baywatch (mitt och mysans favvoprogram när vi var typ 8-9 år haha), det finns livvakter med röda räddningsbojar och livvakttorn överallt!

Jag låg såklart och njöt av solen hela dagen, och jag använde solkräm. Självklart ser jag trots detta ut som en nykokt kräfta nu, att man aldrig lär sig att sitta i skuggan!!!

Vi var hemma strax innan sex och så blev det duschande och middag, och nu sitter vi alla på vars ett ställe i huset och chillar.




folktomt på morgonen


sen blev det fint väder! härliga pacific ocean


flygplan med reklamskyltar, en väldigt vanlig syn vid stränderna här




en livvakt (precis som i baywatch, eller hur my???)


vakttorn


erkänner att det svider rätt bra nu!

Kommentarer
Postat av: Mysan

OMG hahah, dör ju lite! Baywatch in my heart!! Precis som i programmet juuuuu :( och btw, fan vad brun du är kvinna! Saknar dig väldans mycket.. <3

2012-06-04 @ 07:51:23
Postat av: Pappa

Då är vi två kräftor har kört solfaktor 30 i två dagar ser ändå ut som en kräfta vi har 32 grader varmt och stålande sol mamma hälsar

2012-06-04 @ 18:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: