sommarlov

Orkade inte uppdatera igår så tar det idag istället. Igår var faktiskt en dag som var lite annorlunda. Stephan hade sin sista dag innan sommarlovet och slutade vid halv tolv. Pappan hade lämnat bilen hemma så jag körde ner till skolan och hämtade pojkarna. Väl hemma gav jag lunch till barnen innan jag och Emma övade lite skrivning och läsning. Vid halv tre stack Stephan in till grannen och strax därefter bytte Emma om till sina balettkläder och jag fixade hennes hår.

Tjugo över tre körde vi ner till stan och Van Haar Center där Emmas balett class skulle vara mellan 3.45-4.30. Jag satt och väntade utanför under tiden, kändes inte lönt att köra hem. Lärarna på dansskolan är sjukt stränga. Alla måste ha rosa kläder på sig, håret måste vara uppsatt i en hård knut, barnen får inte ha underkläder på sig, man måste vara artig och lyda läraren. Finns en massa andra regler, kommer inte ens ihåg alla!!  En mamma trodde nog att jag var ung mamma, hon kom fram och presenterade sig och gav mig tips på hur man ska sätta upp barnens hår på bästa sätt. Kändes liiite awkward måste jag säga!

Efter baletten åkte vi hem och åt päron, och Emma tappade ännu en tand. Nu har hon en stor glugg i överkäken där det fattas tre tänder, och två gluggar i underkäken, snart har hon ju inga tänder kvar!! Vi hämtade Stephan hos grannen och när han kom hem blev det lite wiispelande innan föräldrarna kom hem. Vi åt middag tillsammans allihopa och sen tittade dom andra på film medans jag passade på att ta en lång dusch innan det var läggdags.


min lilla ballerina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: