venusförmörkelse

Idag har jag haft en helt normal tisdag, vilket innebär att gå upp, äta frukost och sen följa pojkarna till skolan. Jag gick tillbaka hem och plockade undan lite på barnens rum. Sen skypeade jag med Hanna, och sen med min fina syster. Jag kunde tyvärr inte bättra på brännan idag eftersom min kropp fortfarande är röd och svider efter söndagens äventyr på stranden. Gick och hämtade Stephan i skolan och när vi kom hem fixade jag mat till honom innan han gjorde sina läxor.

Strax innan fem kom pappan och hämtade honom och åkte iväg till karaten. När dom kom tillbaka en timme senare hade dom Emma med sig. Jag hjälpte henne att duscha innan jag bytte om till träningskläder och joggingskor. Det var perfekt väder ute och en riktigt skön runda. När jag var påväg tillbaka upp för backen mötte jag hela familjen i bilen. Idag kunde man se ett ovanligt fenomen på himlen, nämligen venusförmörkelse (venus passerar mellan jorden och solen) så vi åkte bort till La Canada highschool där det fanns några teleskop så man kunde se. Det gäller att passa på då detta nästa gång sker om ca 105 år. Tillbaka hemma åt vi middag och nu tänkte jag bara ta det lugnt fram tills jag somnar :)


glad tjej som skulle ut och springa! man ser inte riktigt min ansiktsfärg, men jag lovar att mitt huvud är skrikande rött!!

Kommentarer
Postat av: Lizette M. Wiedel

Åh, fin bild!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: