calm day

Precis som rubriken antyder har jag haft en väldigt lugn dag idag, men det var skönt! Pappan lämnade barnen i skolan imorse, sen ägnade jag hela förmiddagen åt att skypea. Pratade först med världens bästa mammi, sen med Hanna och sen Bea och även My på ett litet hörn. Tur att det var molnigt så jag inte behövde ha dåligt samvete över att jag satt inomhus!

Strax innan tolv kom Stephan hem från skolan, grannens nanny tog med sig båda barnen hem så jag behövde inte gå idag. Han var vrålhungrig så lagade lunch åt honom direkt. Efter det var det dags för läxläsning och när det var avklarat kollade vi på slutet av semifinalen i ESC, och vi såg såklart när Sverige gick vidare! Spelade låten för Stephan och han tycker den är jättebra, han har sagt det flera gånger nu ikväll.

Klockan tre kom grannpojken och frågade om Stephan ville leka med honom, självklart ville han det så jag blev ensam i huset en timme till. När han kom hem igen var det dags för ombyte inför karaten. Halv sex kom min host dad och Emma hem, jag hjälpte Emma att duscha för klockan halv sju skulle vi till Stephans skola där det var öppet hus. Detta är i princip den enda dagen då föräldrar är tillåtna att vara i klassrummen, så man får passa på om man vill veta hur skolan ser ut. Det är stor skillnad från våra svenska skolor, som är en stor byggnad med klassrum i. Här är det en massa olika längor med klassrum som har sperata ytterdörrar, så varje gång man skulle till ett annat klassrum var man tvungen att gå ut.

Vi var hemma strax efter åtta, middagen blev bara lite rester eftersom klockan hade hunnit bli så mycket. Nu ska jag dricka lite te innan det är dags att sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: