crystal lake

Så, nu är jag tillbaka efter helgens lilla tripp! Vi körde hemifrån vid halv nio igår morse och körde till en stad som heter Azusa (fortfarande i LA dock!) och därifrån började färden uppåt. Vi körde upp i San Gabriel-bergen längs en riktig kringelikrokväg med världens vackraste utsitk, tog bilder på vägen ner men man det ser inte alls lika fint ut där som det är i verkligheten! Efter 40 minuter hade vi kommit upp till en höjd på 5000 feet (ca 1500 m). Däruppe bland molnen ligger Crystal Lake, och en mysig campingplats. Vi fick alla en chock när vi hoppade ur bilen, för det var riktigt kallt!! Vi gjorde upp en eld så fort vi kunde så vi fick lite värme. Efter ett tag åt vi lunch och en var det dags att gå en runda.

Vi valde såklart att gå bort till Crystal Lake, som campingen har fått sitt namn efter. En liten sjö mellan bergen. Den har fått sitt namn efter sitt rena vatten som kommer från snö och is på bergstopparna runt omkring, men jag tyckte inte att det såg så himla rent ut.. Vi bestämde oss för att gå runt sjön och gick förbi några som stod och fiskade. Båda barnen ville jättegärna prova och det fick dom. Och dom fick upp vars en forell på första försöket!! Efter fiskandet vandrade vi tillbaka till campingen och satte igång elden igen så vi kunde behålla värmen vi fått från promenaden.

Framåt sen eftermiddag började vi fixa med middagen, som bestod av potatisar som vi bakade i den varma glöden, och kött som vi grillade. Det smakade riktigt bra med lite varm mat. Resten av kvällen spenderade vi framför brasan, vi grillade marshmallows och Carmen berättade en spökhisoria som var så läskig att det slutade med att båda barnen satt och grät, haha (berodde säkerligen på trötthet också). Då kände vi alla att det var dags att sova så vi kröp ner i våra sovsäckar.

Idag vaknade vi till strålande sol som värmde skönt efter gårdagens kyla. Vi åt frukost vid elden och packade ihop alla våra saker. På vägen hem tog vi en liten avstickare och innan vi styrde hemåt igen stannade vi och köpte färska jordgubbar. Egentligen hade vi tänkt plocka själva men vi hittade ingenstans där man kunde göra det. Kvinnan som sålde jordgubbarna var dock snäll nog att låta barnen plocka några jordgubbar var, så det slutade med att alla var helnöjda :)

Väl hemma duschade alla av sig röklukten och packade ur allt ur bilen. Sen har vi bara ätit lunch, och självklart jordgubbar och vispgrädde, så himla gott även om svenska jordgubbar är det allra godaste!

jag och en blomma som växer överallt i bergen här, sjukt stora!

högt uppe bland molnen

vackra crystal lake

vårt lilla tält

sötisar

hittade en liten kotte..

Och så ite bilder på den fina utsikten från vägen:

Trötta små barn i bilen på väg hem

alla riktiga OC-fans borde förstå varför jag fotade denna skylten!