friday night

Resten av dagen har flutit på lätt. När vi hade hämtat Stephan åkte vi till biblioteket och lånade lite böcker. Emma råkade starta brandalarmet när hon öppnade en dörr men annars gick det smärtfritt. När vi kom tillbaka hem hade pappan kommit hem från jobb och vi åt en sen lunch bestående av soppa.

Jag och Emma har lekt nästan hela eftermiddagen. Jag flätade hennes hår och hon blev så himla glad, och jag blev ännu gladare. Vid åtta åt vi lite middag, och jag gav mina presenter till familjen. Gav dem bland annat en bok om Sverige, och mamman började läsa direkt. Hon är nu jättefascinerad av landet och vi satt kvar länge vid matbordet och pratade om det. Har även lärt mig lite om hur allt funkar i huset, till exempel tvättmaskinen och torktumlaren. Vi har pratat lite om rutiner och barnens schema, men känner på mig att jag måste skriva upp det för att komma ihåg allt. Det är verkligen en hel del tankar som snurrar i mitt huvud just nu!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: