friday

Imorse vaknade jag upp till min första dag här med dåligt väder, det kom till och med några regndroppar. Förmiddagen var molnig och blåsig så jag och Emma höll oss inomhus. Jag passade på att baka ett bröd, kunde inte hålla mig från matlagningen och bakningen längre! Familjen har en brödmaskin så det var bara att slänga i ingredienserna och trycka på on så skötte det sig själv.

Framåt efteriddagen sprack molnen upp och solen tittade fram, precis lagom tills vi skulle hämta Stephan. Trots sol var det fortfarande lite kylidgt dock. Väl hemma spelade barnen lite dator innan Stephan sprang in till grannen och lekte. Då satte jag och Emma oss i soffan och läste Nicke Nyfiken. Sen kom min host mum hem och strax efter det min host dad. Jag och mamman (Carmen) tog barnen med oss och åkte och handlade på Super King Market. På vägen hem stannade hon helt plötsligt bilen vid vägkanten, hoppade ur och gav nycklarna till mig. Hon ville att jag skulle köra sista biten hem. Kändes lite konstigt men har ju körkort så självklart gick det bra :)

När vi kom hem satte vi igång att baka cupcakes samtidigt som vi åt lite middag. Cupcakesen blev helt underbart goda och perfekta som efterrätt tillsammans med en kopp te. Satt kvar en lång stund och pratade med Carmen om allt möjligt, väldigt trevligt. Nu ska jag snart sova för imorgon ska vi iväg tidigt för att åka och campa! :D


mitt otroligt vackra bröd (haha), riktigt gott iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: