Hot day

Onsdag idag, började som vanligt med väckning och frukost vid sju. Lämnade av Stephan hos grannen sen har jag och Emma varit hemma hela dagen. På förmiddagarna är det skugga i stora delar av trädgården så man kan vara ute utan att svettas ihjäl. Därför spenderade vi förmiddagen ute, vi ritade med kritor, hoppade hage och cyklade. Vi satt också ute och läste. Under dagen har jag även hunnit med att tvätta lite, vilket gick väldigt bra så jag är stolt över mig själv!

Under eftermiddagen lekte vi inomhus, åt lite lunch och sen satt Emma lite vid datorn. Vi gick och hämtade Stephan i skolan och när vi kom hem fixade jag mat till honom innan han skulle göra sina läxor. Vandringen från skolan var jobbig för det är redan så sjukt varmt!! Man springer mellan träden för att få lite skugga. Som sagt är det extrem uppförsbcake också och det gör inte saken bättre direkt. Om cirka en vecka får jag mitt social security number så jag kan ta körkort, allt är mycket lättare om jag kan köra här.

Vid fem stack Stephan in till grannen för att leka så jag och Emma stannade hemma och la några pussel. Klockan sex kom min host mum hem och då hade jag lite fritid. Min host dad har konferens på jobbet idag så han kommer hem sent ikväll. På onsdagar är det pasta till middag här hemma, vilket Emma är överlycklig över för hon älskar pasta. Hon har pratat om det heela dagen!! Ikväll bjöds det på mac and cheese och sen blev det vattenmelon till efterrätt. Har nog aldrig ätit så mycket frukt som jag gör här, men det är ju bra :)

Nu är klockan cirka nio och jag är redan dödstrött. Tänkte ligga i min säng och kolla på Gossip Girl tills jag inte orkar hålla ögonen öppna längre.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: