In L.A

Sååå, nu har jag äntligen lite tid och ork att sätta mig ner och uppdatera er ordentligt! Gårdagen var som sagt intensiv, väckning vid sex, frukost och packa väskorna. Efter det hade vi classes från åtta till elva. Vi pratade om hemlängtan och olika situationer som kan uppstå med värdfamiljen. Sen åt vi lunch (som för övrigt var SVINgod, Sara du hade så rätt om ceasarsalladen!!!) och efter det började folk droppa av och åka till flygplatsen. Min grupp åkte vid 20 över ett, så var på flygplatsen typ två timmar innan mitt plan gick. Jag var den enda av au pairerna i min grupp som skulle till L.A så var verkligen helt ensam. Lite läskigt, men samtidigt spännande. Flygresan tog cirka 5,5 timme och var faktiskt sjukt seg. Planet var inte alls lika bekvämt som det vi åkte med till NY och jag satt inklämd vid fönstret brevid en tjej som sov HELA resan. Var sjukt kissnödig men vågade inte väcka henne så jag fick stå ut.

Väl i L.A mötte min värdpappa och Stephan upp mig, såg dom direkt när jag kom ner till bagageutlämningen så det var skönt. Efter en 45 minuters bilresa kom vi hem till värdmamman och Emma. Emma är verkligen världens sötaste lilla tjej. Hon började direkt visa mig runt i huset och berätta en massa saker. Hon är inte ett dugg blyg och snackar nästan lika mycket som jag. Efter lite mackor och te var det dags att sova, med NY time hade jag varit uppe riktigt länge så jag var trött.

Imorse blev jag väckt runt halv nio, sen var det fruost som bestod av rostat bröd, kaffe och yoghurt. Och mamma, min familj kan laga riktigt kaffe, smakar precis som hemma! Tio i nio kom Stephans kompis hit och det var dags att köra dem till skolan. Efter vi hade droppat av dem åkte vi till en lekpark. Emma hittade en lekkamrat som hon lekte med i en timme och jag och min värdmamma pratade om allt mellan himmel och jord. När Emma var trött på att leka åkte vi till Super King Market och handlade mat. Vi handlade massor av god frukt. Jag skulle välja ut flingor som jag kan äta till frukost men det var verkligen inte det lättaste, allt innehåller så himla mycket socker! Till slut lyckades jag iallafall hitta några som verkade hyfsat nyttiga.

Efter att ha kört förbi Emmas skola och pappans jobb (NASA i Pasadena) åkte vi hem och åt frukt, och en hjälpte jag Emma lite med läxorna. Hon har redan helt spontant börjat ta mig i handen och krama mig, vilket gör mig riktigt glad, känns bra att hon redan tycker om mig :) När läxan var klar lekte vi lite därute, och jag fick se barnens hönor och Emmas pumpaodling. Nu är klockan kvart i tre, och jag har precis packat upp alla mina saker. Klockan tre är det dags att hämta Stephan i skolan, och sen är det snack time!

Lite bilder på mitt rum:








Kommentarer
Postat av: Bea

Tycker nog du får åka till Ikea och inreda ditt rum lite hjärtat. Haha!

2012-05-12 @ 11:16:30
Postat av: Hanna

Låter sjukt bra ju! Familjen verkar snälla också :D

2012-05-12 @ 11:27:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: