may 29th

Min arbetsvecka började väldigt lugnt. Var uppe strax innan åtta och fixade med Stephans lunchbox, sen hämtade vi upp grannen och jag följde pojkarna till skolan. Bestämde mig för att gå hem direkt igen istället för att gå ner i stan. Det var en skön promenad för det hade inte hunnit bli så varmt än eftersom det var så tidigt. Väl hemma åt jag flingor med massa jordgubbar till frukost, så gott! Förmiddagen ägnade jag åt skypeande med massa fina människor. Först Hanna&Lizzy, sen fina familjen och sist två av dom mest störda människorna jag känner, Johanna&Sofia. Alla dessa samtal gjorde mig på väldigt bra humör iallafall!

Mellan varven hann jag med att tvätta två maskiner tvätt, så nu är min garderob och min hylla fulla med rena kläder igen. Min lunch åt jag ute i solen, och efteråt solade jag en stund. Dock stod jag inte ut så länge innan svetten på min rygg var ett faktum. Hoppas att poolen snart är tillräckligt varm för att jag ska våga mig ner i den!

Klockan tre var jag som vanligt nere vid skolan och hämtade Stephan. Väl hemma var det dags att fixa ett mellanmål till honom. Det blev mackor och lite jordgubbar. Innan det var dags för läxor uppträdde han för mig. Han spelar blockflöjt (precis som jag gjorde i hans ålder), och imorgon ska dom ha uppvisning i skolan så han spelade några låtar för mig. Vid fem kom pappan hem och hämtade honom, då det var dags för karate. En halvtimme senare kom han hem och lämnade Emma, och jag duschade av henne allt dagisdamm. Vet inte hur det var när jag var liten och gick på dagis, men barnen på dagiset här är så otroligt smutsiga!! Var med där en gång och hämtade Emma och fick en chock. Nåt barn springer runt helt näck, en annan i bara tröja. Nästan alla är barfota och varenda en är täckt av damm och smuts. Som ni kanske förstår är kläderna inte världens renaste när Emma kommer hem!

Kvällen har gått fort, vi har ätit middag och pratat. Jag har även fått ett litet problem. Förra veckan var jag på banken och fixade ett visakort. Jag fick ett provisoriskt kort av bankmannen som jag skulle använda tills mitt riktiga kom. Nu i helgen fick jag det riktiga kortet med mitt namn på, och idag om det ett kuvert till med mitt namn på. När jag öppnade det visade det sig att det var ett kort TILL med mitt namn på. Jämförde korten och kortnumret är inte samma. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det, vilket kort funkar koden på? Båda? Eller kanske inget av dom? Pratade iallafall med min host dad och han sa att han ska hjälpa mig att aktivera det ena kortet, så får vi se hur det går. Löser sig säkert! :)



bilden har inget med texten att göra, men insåg nyss att jag har glömt att lägga upp bilder från min avskedsfest. Här kan ni se forna medlemmar av Trollsländan ha en liten reunion! Lovar att lägga upp fler bilder från kvällen en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: