Medieval faire

Idag började dagen vid åtta, då jag vaknade pigg och utvilad eftersom jag somnade strax efter tio igår. Jag skypeade med både Bea och Hanna innan det var dags för frukost. Vid tio gjorde vi oss redo för att vandra bort mot Stephans skola där det idag annordnades en medieval faire (medeltidsmarknad typ). Där hade man satt upp en massa olika hoppborgar och små tält med olika tävlingar. Det fanns även tält där man kunde få håret sprayat i olika färger och man kunde få ansiktsmålningar. Vi åt även lunch där, hamburgare och chips. Vid två kände vi oss nöjda och begav oss hemåt.

Väl hemma bytte barnen om till badkläder och hoppade i poolen. Själv kände jag att jag hade fått nog med sol för idag så jag satte mig i skuggan och läste. Ikväll har vi fått gäster från San Fransisco, ett par och deras 3-årige son, som för övrigt är å himla gullig. Vi åt en god middag och drack lite vin. Har upptäckt nu på kvällskvisten att jag har bränt mig rätt rejält idag. Var ju ute i strålande solsken hela förmiddagen så nu är både näsan, armarna och hårbotten illröda och svider. Får smörja in mig ordentligt imorgon om jag ska vara i solen!!


Stephan längst upp till vänster






Helt okej utsikt när jag satt och läste, blir inte så svårt att vänja sig vid detta tror jag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: