Saturday

Har haft en riktigt skön och väldigt slapp ledig lördag. Orkade inte gå upp imorse när ungarna sprang in i mitt rum och skrek att det var frukost. Det resulterade i att jag var ensam hemma när jag väl vaknade eftersom barnen skulle iväg till frisören. Det var ganska skönt att vakna till ett tomt och tyst hus och jag åt frukost i lugn och ro. Resten av förmiddagen skypeade jag med Hanna och Lizette, och även med min fina älskade familj. Skönt att se att dom också har det bra, även om 19 grader i Sverige inte riktigt slår 25+ i LA ;)

Satte mig i solen en stund och läste, kände hur benen riktigt stektes!! Vid ett kom pappan och barnen hem och det blev lite liv i huset igen. Stephan var iväg en stund på karate och jag lekte med Emma. Framåt tre kom även min värdmamma hem, och vi åt en sen lunch bestående av mackor med jättegod tonfiskröra. Tycker faktiskt lite synd om min värdmamma, hon är ju läkare och hon jobbar verkligen sjukt mycket. Hon kör hemifrån innan sju på morgonen och kommer sällan hem före åtta på kvällen. Denna helgen har hon dessutom jour så hon ska antagligen iväg och jobba senare ikväll igen, och imorgon skulle hon visst också jobba. Hårt liv att vara läkare och jag ser och hör på henne hur trött hon är när hon kommer hem.

Dagens middag var grillad lax, himla gott såklart! Känns fortfarande konstigt att inte ha planer på en helg, men jag deppar inte för det. Jag känner på mig att jag kommer ha massor att göra senare så det kanske är bra att jag tar det lugnt nu :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: