tgif

Fredag, älskade fredag! Hemma i Sverige är fredag min absoluta favoritdag, men just nu känns det inte som jag bryr mig så mycket. Dock är det sjukt skönt att jag är ledig i helgen, men hade varit kul att ha något särskilt planerat och det har jag inte. Har inte riktigt haft tid att skaffa vänner än, men det kommer snart. Hemma i Sverige hade jag redan haft varenda minut planerad sedan dagar tillbaka!

Aja, nog med gnäll. Jag har det faktiskt bra och vill inte återvända hem än på ett tag :) Idag har det varit en ganska lugn dag. Imorse kom min AD Claire hit för ett möte. Tycker att det gick bra, som förväntat. Vid elva åkte vi till Bank of America för att öppna ett konto till mig, det tog en bra stund eftersom banken just bytt system, och vi var dom första kunderna att få prova på detta. Ska tillbaka dit på tisdag så jag kan få mitt kort och internetbank. Efter banken körde vi ut på highwayn och styrde mot Burbank. Åkte förbi Hollywood Hills (tänkte på dig kamfi, vet att du gillar den låten, eller gillade åtminstone) och hann få en glimt av den berömda hollywoodskylten. På långt avstånd såklart, men ändå!

I Burbank var vi först på Lowes, typ Bauhaus gånger tusen, sjukt stor affär med andra ord!! Dock ingenting i jämförelse med den butik som vi sen åkte till. Custco heter den, och dom säljer ALLT. Från cyklar till stolar till mat till tvättmedel och tårtor. Allt i storpack såklart! Vi inhandlade en skrivbordsstol till mig, flaskvatten, hushållspapper och lite till. Emma somnade i bilen på vägen hem och vaknade inte förrän tre timmar senare, vid det laget hade vi hunnit hem, Stephan hade kommit hem från skolan och vi hade hunnit äta lunch. Kvällen har som vanligt varit händelselös, men vi har iallafall haft en mysig middag med supergoda turkeywraps :) Nu känner jag mig lite frusen så tänkte mysa ner mig i sängen och njuta av morgondagens sovmorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: