the rest of the day

Om jag ska vara ärlig har dagen faktiskt till större delen varit bra, morgonen började med att ta barnen till skolan. När det var avklarat gick jag ner mot stan för att ännu en gång besöka Bank of America. Idag fick jag ett provisoriskt visakort (mitt riktiga kommer med posten snart) och även online banking, så nu slipper jag få min lön i kontanter. Efter banken unnade jag mig en iced vanilla latte och kycklingmacka på Starbucks. Älskar att det finns i vår lilla stad! Satt på uteserveringen en bra stund och läste i min bok som jag hade tagit med mig. Vid halv elva vandrade jag tillbaka hem och la mig och solade i trädgården. Stod dock inte ut så länge eftersom det var helt sjukt varmt idag.

Jag fixade och trixade lite inomhus, plockade undan lite saker och så (mamma, jag vet att du tvivlar men det är sant!!). Gick och hämtade Stephan i skolan som vanligt, och att se honom rusa fram mot mig med ett leende på läpparna gjorde att mitt dåliga humör försvann med en gång. Vet att jag överreagerade, men också att jag inte hade fel. Saknar bara alla där hemma så mycket, både familj och vänner och det är himla svårt att hålla kontakten när tidsskillnaden är så stor.

Resten av eftermiddagen gick i ett kör, det var läxläsning, bus, karate och lite mer bus. Är glad att ungarna verkar tycka om mig, det underlättar så himla mycket :)



min lilla fika på Starbucks, tänkte på mina fikakompisar Anna, Lollo och Tessie när jag satt där. Om ni hade varit där med mig hade det slått Systrar&Bönor med hästlängder!!


Lite miljö på min vandring hemåt, här går jag på en bro över freewayn, som för övrigt har fem filer!!


Börjar på vår lilla gata, som bokstavligt talat är en enda lång uppförsbacke


Det finns palmer överallt, känns ju nästan som "palmstaden Trelleborg". Eller inte...


Ungefär här börjar den värsta uppförsbacken


Syns inte på bilden, men det är brant!! Bra med motion varje dag!


Framsidan på vårt söta hus


Kommentarer
Postat av: Therese

Ååååh tårar i ögonen! Saknar dig och våra fikor!!! Bamsekramar till dig <3

2012-05-23 @ 07:25:58
Postat av: Lollo

Ååååh! fyfan vad mysigt! Saknar dig också som tusan! vi måste bestämma en dag då vi kan fika på systrar&böner med dig i andra sidan av telefonen!:$

(jag måste först fatta hur man skaffar skype..?)

Du verkar ha det asbra tjejen! Du vet vad jag har sagt, du kommer klara detta galant! :D KÄRLEK från lilla mig i trellebåårg!

2012-05-24 @ 15:00:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: