tuesday

Andra arbetsdagen har även den gått jättebra. Började vid sju imorse och drog upp barnen ur sängarna. Sen var det dags för frukost och fixa med lunchboxarna. Pappan och Emma drog vid åtta och kvart i nio gick jag och Stephan och hämtade grannpojken så jag kunde följa dom till skolan. När jag hade lämnat av dom vandrade jag in mot centrum. En sak som slog mig är att här inte finns några riktiga gångvägar, och övergångsställen finns bara vid skolorna. Men jag klarade mig helaskinnad och gick in på Ralphs för att handla lite nödvändigheter. Jag vågade inte gå för långt men nu vet jag iallafall hur man hittar dit så nästa gång ska jag gå längre :)

När jag kom hem igen smörjde jag in mig med spf och la mig på en handduk i gräset och läste och solade lite. Efter nån timme höll jag på att svettas ihjäl så då flyttade jag in istället. Åt lite lunch och tog det allmänt lungt. Kändes lite konstigt, det känns inte riktigt som mitt hus än men det kommer väl. Halv tre gick jag och hämtade Stephan i skolan och när vi kom hem hjälptes vi åt att laga omelett som han kunde äta. Sen var det läxdags, och vid halv fem bytte han om till karatekläder. När pappan kom kvart i fem var vi redo att sticka. Vi lämnade av Stephan på karaten och hämtade Emma i skolan. Hennes kompis hade hittat en larv och hon var fruktansvärt avundsjuk och ville ha en egen, haha.

Ikväll har vi luskammat barnen, Stephan hade med sig en lapp från skolan som meddelade att det går löss nu. Lyckligtvis var båda barnen lusfria och vi kunde andas ut. Vi åt middag för ungefär en timme sen och jag har tagit världens skönaste dusch. Eftersom LA egentligen ligger i öknen är dagarna sjukt varma medans kvällarna faktiskt är rätt kalla, så jag var lite frusen. Fjällar som en tok på näsan nu, ser inte riktigt klokt ut. Men antar att jag får tåla det när jag inte är tillräckligt försiktig i solen!


karate kid ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: