another day

Så, då är ännu en dag förbi. Den började i vanlig ordning klockan åtta med frukost och lunchpackande. Idag är det onsdag vilket innebär att Emma har varit hemma med mig hela dagen. Vi har bland annat lekt restaurang, och som vanligt har vi läst en hel del. Precis innan vi skulle gå och hämta Stephan i skolan kom grannens nanny in och frågade om jag kunde hämta upp hennes unge också för hon hade mycket att göra i huset. Jag sa att det gick bra och så tog hon med sig Emma vilket innebar att vandringen ner tog ungefär hälften så lång tid som den gör när Emma är med.

Gick hem med pojkarna, lämnade grannen hemma och hämtade upp min lilla flicka. Eftermiddagen gick åt till mellanmål, läxor och lek. Min host mum kom hem tidigt idag och vi hjälptes åt att fixa maten till kvällens pasta night. Efter middagen drack vi te och pratade. Nu har jag precis skypeat med min fina vän jojo, såg när vi la på att det hade gått en timme och tio minuter, kändes inte alls så! Nu surfar jag runt lite och tänkte som vanligt kolla gossip girl innan jag ska nanna.


dagens enda bild är på en äcklig ödla som satt så fint på ett träd utanför mitt fönster imorse. trots mitt knackande på rutan vägrade den flytta på sig. här finns ödlor överallt, kommer nog aldrig riktigt vänja mig vid det!

Kommentarer
Postat av: Hedvig

På tal om äckliga djur... Jag såg en dokumentär innan om maneter (burn magnets, officiellt namn) och då tänkte jag på dig, hahah. Verkar som du har det jättebra Elli! Saknar dig <3 PUSS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: