Wildwood park

Så, då var det söndag igen! Förmiddagen var lugn, vi lekte lite och spelade spel. Hann även med lite skype med familjen, får passa på när jag väl är ledig och kan prata när det inte är natt i Sverige. Efter lunch kom Stephans kompis Ted hit och en stund senare packade vi in oss i bilen och cirka 45 min senare var vi framme i Los Arboles, och Wildwood Park, där dagens hiking med Stephans boy scouts ägde rum. Vi gick rakt ut i "ödemarken", och en timme senare svängde vi ner mot Paradise Falls, ett fint litet vattenfall mitt i allt det torra. Alla barnen blev överlyckliga och lekte runt där en stund. Vi fikade och sen var det dags att gå tillbaka upp.

Vandringen var svettig, och man blev riktigt dammig. Men det var värt det, för naturen är underbar! Visst, det är torrt och dammigt, men samtidigt så himla annorlunda jämfört med hemma. Jag uppskattar verkligen att få se nya omgivningar och miljöer på detta sättet (med risk för att låta som en tönt). På köpet fick jag ju nästan tre timmars motion också :) På vägen hem somnade alla tre barnen i bilen.

Väl tillbaka i La Cañada möttes vi av brandbilar. Det brann i gräset och några träd uppe vid stadens country club. Vi körde förbi när vi skulle lämna Ted, och brandmännen såg ut att ha läget under kontroll. När vi kom hem tvättade barnen av sina smutsiga skor, sen åt vi jordgubbar med glass och vispad grädde. Jag upptäcker nya konstiga saker med maten varje dag. Här i USA vispar man inte grädden själv, nejnej!! Istället köper man färdigvispad grädde i en plastburk, haha. Smakar dock inte exakt likadant som handvispad, och inte heller som sprutgrädde. Det är mycket mer kompakt på något sätt.

Aja, nog om grädden! Tog en dusch för en stund sen och nu är det snart middag. Vi äter oftast middag rätt sent, men det beror på att det är så himla varmt här, så man blir inte hungrig förrän framåt åtta/nio på kvällen. Hoppas att allt är bra med er i Sverige, hörde att ni fortfarande har fint väder, skönt för er :)

Lite bilder från dagens vandring, mammi efterfrågade bilder på naturen så försökte få till lite bra bilder på den!


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: