busy days

 
Har varit lite upptagen de senaste dagarna så bloggen har lagts åt sidan. Nu sitter jag dock i en riktigt härlig massagestol hemma hos Gabriella och har tid att blogga lite! Min thanksgiving var härlig, spenderade förmiddagen med att fixa kalkonen med min värdmamma, den åkte in i ugnen vid tolv. Sen fixade vi lite med tillbehören och på kvällen fick vi gäster, några vänner som precis har flyttat till hus i vår grannstad. Min värdfamilj är ju från Rumänien så dom har ingen släkt alls här i USA. Efter middagen satt vi och pratade och drack sangria. Berättade massor om Sverige för mannen, första gången jag träffade honom så han var nyfiken på vem jag var såklart. Senare på kvällen åkte vi till några andra vänner för efterrätt. Det serverades massa olika pajer, åt en bit pekanpaj som var supergod. 
 
Så hur smakade maten då undrar ni säkert. Den var faktiskt god. Vår kalkon var inte alls torr som jag hade väntat mig då jag endast äter bröstköttet. Den var för övrigt svinstor, ungefär 9 kilo!! Tillbehören var potatismos, sötpotatis och tranbärssås (bland annat) och det var gott, kanske inte det godaste jag nånsin ätit men jag blev absolut mätt och är supernöjd med min första thanksgiving. 
 
När kvällen var över var det dags för nån timmes vila. Vid tre på natten (morgonen?). Gick jag och Carmen upp och åkte till Pasadena för att shoppa på rea på Macy's. Vi gjorde det mest på skoj, och det var bra för det var extra mycket rea så tidigt. Sjukt mycket folk ute, lång kö utanför både H&M och abercrombie and fitch men vi nöjde oss med macy's. Jag inhandlade svarta jeans och en mysigt pyjamas. Eller jag och jag, Carmen betalade faktikt åt mig, så himla snällt. Det är i vid såna tillfällen jag verkligen känner att jag har hamnat rätt, dom är så himla snälla mot mig. 
 
Vi åkte hem och sov några timmar till, och jag vaknade helt utvilad runt tio. Vid tolv kom Anna och Hannes och vi åkte iväg för lite mer shopping på the Grove. Hittade dock inte ett s k i t. Mycket golk ute och mysiga juldekorationer. Åkte vidare till Glendale galleria där det var ännu mer folk. Lyckades hitta lite scrapbooksakre på Target och en BH på VS, kan som sagt inte gå därifrån tomhänt. Vid sju tittade vi på vattenshowen på Americana, och dom hade gjort det supermysigt med julbelysning, julmusik och fejksnö. Fick verkligen in julkänsan där asså!
 
Efter det åkte vi hem, och jag hittade hela familjen i soffan. Slog mig ner bredvid dem och mös där resten av kvällen. Ibland är mina älskade värdbarn så himla mysiga. 
 
Imorse gick jag upp vid nio och åt frukost med familjen, har gjort det hela veckan och det är verkligen mysigt. Något jag saknar med Sverige är våra familjefrukostar (när det väl händer) med pappas hembakade scones med ost och marmelad och sen te till det. Jag gjorde mig i ordning, duschade och packade mina saker innan jag satte mig i bilen och körde till Gabriella i Santa Clarita. Vi chillade hemma hos henne innan vi styrde mot Bevrly hills och beverly center mall. Vi hittade dit utan GPS, skrev ut vägbeskrivning från google maps och körde inte fel en enda gång. På beverly center åt vi, kollade i affärer och bara mös med alla juldekorationer. Vid fem körde vi hem igen. Svängde höger istället för vänster en gång och hamnade helt fel, men vi löste det och hittade tillbaka.Vi handlade lite till middagen och hyrde en film, sen åkte vi hem och lagade mat. Lite senare kom Isabelle också hit och nu sitter vi här och tittar på I don't know how she does it. Imorgon har vi planer, men det får ni höra om då!
 
Vet att detta blev ett superlångt inlägg, men orkade inte dela upp det i flera olika. Hoppas det inte var alltför drygt att läsa!! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: