En underbar dag!

Idag har det varit en superbra dag. Började morgonen med att jobba, var hemma med Emma under förmiddagen. När hon satt och åt sa hon plötsligt "there was a man at the door leaving a green package". Jag hade beställt en sak online så trodde det var det paketet. Visar sig dock att det var en leverans från familjen i Sverige. Öppnade lådan och möttes av hemmakvällgodis, beasåspulver, chokladpuddingpulver, tidningar, en sjal mamma hade gjort, marabouchoklad, juleskum och slutligen en chokladkalender. Den gjorde mig nästan gladast av allt. Har varit en lite tramsig tradition att ha en chokladkalender även när vi har blivit äldre. Har inte ens hunnit tänka på att jag inte skulle ha någon detta året men det gjorde min fina familj däremot. Bortsett från en del annat kan även december 2012 vara som vanligt.

Efter jag hade lämnat Emma i skolan kom Anna och hämtade upp mig. Vi hade bestämt att sticka till Apple store i pasadena, hon var ute efter en ny iPhone och jag var ute efter en iPad. Hon köpte ingen ny mobil men jag kom hem med en iPad. Äntligen säger jag bara!! Har velat ha en länge och har sparat ett tag så idag kände jag att det var dags.

Resten av dagen gick fort, lunch på subway, leka med min iPad, hämta barnen, ge dom mat, simning, hämta upp pappan på jobb och slutligen macaroni night med svensk chokladpudding till efterrätt.

För övrigt har jag nu varit i USA i exakt sex månader, alltså halva tiden redan. Tiden har sprungit förbi och jag känner på mig att resten av året kommer gå minst lika fort. Har en massa roliga saker att se fram emot nämligen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: