halloween

Att få fira Halloween i USA var sjukt ball, helt otroligt hur vissa verkligen går all in och dekorerar sina trädgårdar som kyrkogårdar med gravstenar och skelett, spöke och häxor. Vi hade endast pyntat inomhus eftersom vi håller på att måla om huset. Har sett en hel del fräcka hus med massor av pynt. Börjar redan nu funderar hur det ser ut till jul om det var såhär till halloween. 
 
Mitt halloweenfirande då? Jo jag och Anna hade bstämt oss för att åka till West Hollywood och gå på en stor parad som skulle vara där. Vi gjorde oss i ordning tillsammans hemma hos mig, hon blev den dödsängel och jag en cheerless zombie, en före detta cheerleader. Vi stack iväg och kom efter att ha suttit fast i trafiken ett tag äntligen fram. Vi hade förutspått problem med parkering men hittade tillslut en skylt där det stod public parking. Svängde in och det visade sig vara valet parking, där man lämnar nycklar och bil till en kille som parkerar bilen till en. 
 
När vi hade hunnit några kvarter bort upptäckte Anna att hon hade glömt sin amerikanska mobil i bilen, och vi behövde den för att få tag på Luisa som också skulle dit. Det var bara att vända tillbaka. Hon kom på att hon också hade glömt sin tyska iPhone, så vi skulle ta den också. Enda problemet var att vi inte kunde hitta den någonstans. Vi vände ut och in på bilen flera gånger innan vi kunde konstatera att den var spårlöst försvunnen. Anna håller denna iPhone väldigt kärt, då den är hennes sätt att hålla kontakt med alla hemma, både skype och whatsapp, och hon använder den också att fota med. Vi pratade med några sheriffer och gjorde en rapport, även om vi inte med hundra procents säkerhet kunde säga att den hade blivit stulen. Efter allt detta var vårt härliga humör som bortblåst (speciellt Annas) så vi gav upp och styrde hemåt, gjorde såklart ett pitch stop på In N Out. Lite tråkigt att kvällen slutade så, men lite hann vi dock se så jag hänger inte läpp för det!
 
Idag har jag haft en dag som har bestått av att hämta och lämna barn i skola och på andra aktiviteter. Hann även med en lien nap under min lediga tid, och fy vad det satt skönt. Var himla tröt eftersom det blev sent igårkväll. Imorgon är det fredag och helg. Har inga speciella planer för helgen, får helt enkelt se vad som dyker upp!
 
ett hus vi såg i Hollywood i helgen, detta tycker jag är mycket, men jämför man med vissa andra hus är det verkligen ingenting!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: