long beach

Satte mig vid datorn igår och skulle blogga men tji fick jag, något fel på blogg.se så det gick inte att gå in på sidan... Så det får bli ett inlägg nu istället, duger ju lika bra. 
 
Igår vaknade jag och Gabriella vid halv nio. Vi gick upp och gjorde oss i ordning, och en timme senare stack vi till IHOP, (International House Of Pancakes) för lite frulle. På menyn fanns swedish crepes som serverades med lingon. Tycke dock att pankakor och lingon ihop lät konstigt så beställde inte det, utan tog blueberry pancakes som var såååå sjukt goda!!! Dock var kaffet lite tunt så det var ett minus. Men nu har jag iallafall provat på IHOP också, ett måste när man bor i USA ju. Vi kom hem till Gabriella igen strax efter halv elva, och där väntade Isabelle på oss i sin bil, så vi hoppade från min bil till hennes och styrde mot Long Beach. 
 
Vi hade bestämt oss för att besöka Aquarium of the Pacific denna fina dag, Isabelles värdföräldrar hade tipsat oss om det. Det var ett ganska litet akvarium, men dom hade det mesta; sälar, hajar, maneter, massa fiskar, sköldpaddor, sjöhästar, sjölejon, pingviner, uttrar och massa annat. Dom hade en massa ställen man kunde ta på alla olika djur så nu har jag klappat en megastingrocka, olika sjöstjärnor, anemoner (heter det så på svenska?) och maneter såklart! Det roligaste var absolut att "klappa" djuren. 
 
Efter akvariet gick vi en runda längs stranden i Long Beach. Har aldrig varit där innan och måste säga att det är ett jättefint ställe, massa palmer överallt och en mysig hamn. Sen blev vi hungriga och efter att ha sett så många fiskar var vi sugna på sushi, så det fick det bli. Supergod California roll och sjögrässallad till det. 
 
Sen var det dags att köra mot Santa Clarita igen, tog runt en timme att komma hem. Tillbaka där gick jag med Gabriella in och gosade med den nya valpen hennes värdfamilj har köpt. En liten yorkshireterrier vid namn Cutie, mitt hjärta smälte!! Världens sötaste lilla tjej asså.
 
Ett tag senare hoppade jag in i bilen och körde hemåt. Fastnade lite i trafiken på den ena highwayn, är alltid så mycket trafik där asså!! När jag kom hem åt jag middag med familjen, tog en lång dusch och tittade på solsidan. 
 
Idag är det måndag och back to reality som gäller. Min förkylning är i princip borta så idag ska jag på spinning igen. Barnen är tillbaka i skolan och alla aktiviteter är tillbaka som vanligt. Skönt att få rutinerna igen tycker jag. Och nu är det bara en månad kvar till jul och alla har börjat dekorera sina hus med massvis av lampor, så fiiiint! Ska ta lite bilder nån dag och visa. 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: