sjukling och griffith observatory

Sa ju at jag skulle blogga mer, gick superbra ända tills jag gick och blev sjuk och mitt liv var riktigt händelselöst. Fick en jäkla förkylning i fredes och låg mest i sängen hela dagen. Min värdpappa var ledig så jag behövde inte göra så mycket. Följde dock med till simningen så jag kunde hjälpa Emma i duschen efter. När lektionen nästan var slut var alla barnen tvungna att gå ur poolen eftersom en liten pojke hade kräkt, så det blev en lite kortare simlektion den dagen. På kvällen virade jag in mig i en filt och kollade på film med familjen. 
 
Igår när jag vaknade mådde jag inte särskilt bra. Åt frukost med mamman och barnen och sen gjorde jag inte särskilt mycket. Det regnade så jag var inte ute på hela dagen. Hade nog lite feber också så mös i sängen och kollade på film, åt lite soppa till lunch och sen glass. På kvällen bakade vi bröd så kvällsmat blev nybakat bröd med smör, så gott!! Sen bestämde vi att vi skulle se på Mamma Mia, en av mina favoritfilmer. Både barnen och mamman gillar ABBA så det passade ju perfekt. Efter filmen skulle vi visa Emma&Stephan hur riktiga ABBA såg ut så vi startade youtube på tvn. Där fastnade vi i över en timme och kollade på musikvideor och en liten dokumentär om ABBA. Somnade vid tolv och sov som en sten hela natten. 
 
Idag slog jag upp ögonen vid halv nio, och jag kände mig riktigt utvilad. Gick och satte mig vid ett dukat frukostbord och blev serverad omelett. Ni som känner mig vet hur mycket jag älskar ägg i alla former så gissa om jag blev glad? Åt även en macka och drack lite te så halsen blev glad. Chillade på förmiddagen, kollade på solsidan och tog en lång dusch. Vid ett körde jag hem till Anna och Hannes, dom är hemma från San Francisco nu så vi hade bestämt att vi skulle hitta på något. Vi kom fram till att vi skulle köra till Griffith Observatory. Där var sjukt mycket folk eftersom det var söndag, men vi hade tur och hittade en parkeringsplats nästan direkt, och jag fickparkerade sjukt snyggt!! Gick upp till observatoriet och gick ett varv, njöt av utsikten och det perfekta vädret, idag var temperaturen verkligen lagom och solen sken vackert. Vi tog några bilder, kollade mot hollywoodskylten och gick sedan in i observatoriet och kollade runt. Massa fakta om stjärnor, planeter, solsystemet och såklart om vår planet. Lyssnade på en man som berättade om nån elsak som Anna fick sköta, riktigt trevligt. 
 
När vi var klara uppe i bergen körde vi till Taco Bell för lite mat, satt riktigt fint faktiskt. Sen bestämde vi oss för att ta en tur på Hollywood Boulevard och the Wak of Fame så Hannes skulle få se det. Där gick vi och kollade på alla stjärnor i marken. Vi hann också med att gå in i några butiker, men jag lyckades undvika att köpa något. Vi gick förbi the Chinese Theatre och tittade på alla stjärnors avtryck, bland annat hela Harry Potter castet och skådisarna från Twilight. När det var gjort kände vi oss färdiga och vi hoppade in i bilen igen och körde hemåt. Släppte av Anna och Hannes hemma och köre sen till Ralphs för att inhandla ett nässpray, nu kan jag äntligen andas normalt igen, så sköööönt. 
 
Som sagt, denna helgen har varit en sjukhelg, men hade ändå ett bra avslut så jag är absolut nöjd!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så fin du är gumman! Så himla söt och gulli, saknar dig! Tack för kommentaren på bloggen, hihi. Jag följer också ditt äventyr och längtar tills du kommer hem <3

2012-11-20 @ 18:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: