sushitisdag

Har haft ännu en härlig jobbdag, ägnade dagen åt städning och tvättning, hjälpte barnen med lite skrivuppgifter som deras mamma gav dom. Mina värdföräldrar är väldigt noga med att barnen ska jobba hårt för att få bra betyg så dom kan gå på bra college. Här i USA är det nämligen så att alla betyg räknas, och man sätter betyg redan från början när barnen är sex-sju år gamla. Därför är det viktigt att dom alltid gör sitt allra bästa, så även om dom är lediga från skolan ger vi dom läxor att göra på dagarna. Det är inga stora mängder, ungefär en halvtimme för Emma och det dubbla för Stephan. Jag tycker detta är superbra, då nivån på utbildningen i skolan inte är den högsta, och då får man inte glömma att detta skoldistriktet är bland dom bästa i landet. Barnen gillar också det eftersom deras belöning för läxorna är pengar, som åker i spargrisen och in på college-kontot. 
 
Kom ifrån ämnet där lite men ville förklara. På eftermiddagen kollade jag in det nya avsnittet av The Walking Dead och herreguuud vad spännane det är nu, helt sjukt!! Ni som inte har sett serien borde börja nu. Barnen och mamman stack ut en runda och lekte och jag stannade kvar hemma. Är fortfarande sjukt förkyld så kände mig lite trött och seg, och nån timmes chillande ensam var precis vad jag behövde. När dom andra kom hem, och även pappan var hemma stack vi iväg till en restaurang och åt sushi till middag, så himla gott. Sushibitarna var stora och riktigt goda, kändes verkligen att det var fräscht. Dessutom var det inte särskilt dyrt, så dit kommer vi definitivt gå igen. Vi kom hem för ungefär en timme sen och efter det har jag duschat och spelat the sims på ipaden, beroendeframkallande! Imorgon vet jag inte vad vi ska hitta på, får se då!
 
en gammal bild på mig och Anna, mest för att jag inte hade någon annan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: