ännu en helg förbi

Ja ungefär så känns det, helgerna springer iväg så snabbt och imorgon är det måndag, ny vecka, nya tag! Ska tillbaka till gymmet efter ofrivilligt uppehåll denna veckan. Har förresten varit i USA i exakt fem månader idag!!
 
Till min helg då! I fredags var jag i princip ledig, gjorde lite ärenden med Anna. Vi åkte till Target där jag inhandlade en massa scrapbooksaker, har satt igång med det nu och fy vad roligt det är! Fint blir det också såklart. Alla saker är mycket billigare här än i Sverige, det bidrar till att det är roligare tror jag. På kvällen körde jag hem till Anna med cookies och pringles. Hon jobbade eftersom hennes värdmamma var ute, men det var inte så jobbigt eftersom lilla Alden sov så sött. Vi tittade på TV och snackade skit. 
 
Lördagen började med skypesamtal med mammi och pappi, alltid lika roligt att prata med dom. Efter det fixade jag mig och samlade ihop mina saker. Strax efter tolv blev jag upphämtad av Anna och en ny au pair som heter Anabell. Eftersom dom båda är tyskar svängde vi in om en oktoberfest i grannstaden. Blev inte särskilt imponerad. För dom myndiga fanns det öl, det såldes även pretzels och bratwurst, men det var nog det enda tyska man kunde hitta. Egentligen var inte ens ölen tysk... Vi gav det en halvtimme innan vi drog vidare. Vi körde till Glendale där vi spenderade eftermiddagen i det stora mallet. Jag framkallade foton och bytte batteri i min klocka. Köpte lite småsaker, bland annat nya solbrillor. När det mörknade tog vi en tur runt shoppingområdet Americana, vi tittade på deras vattenshow, sååå galet vackert och påkostat. Finns tydligen en som är väldigt mycke större i Las Vegas, måste lätt se den också för detta var sjukt imponerande! 
 
Efter det mötte vi upp några andra tjejer för middag på The Cheesecake Factory. Igår var Anjas födelsedag, vilket vi självklart skulle fira. Det var en trevlig middag med massa skratt, god mat och bra sällskap. Middagen slutade med att servitörerna kom med glass med ett ljus i, och vi stod upp och sjöng happy birthday. När vi var klara på restaurangen gick vi till Anjas bil där en överraskning väntade. Anja ville egentligen bjuda hem oss på middag men det funkade inte så hon hade bakat supersöta cupcakes och tagit med istället. Verkligen jättegulligt. Var dock så mätt att jag inte orkade äta den, men åt dne idag och den smakade lika bra som den såg ut. 
 
Idag gick jag upp vid halv tio och började pyssla med min scrapbook direkt. Hade paus i två timmar och skypeade med Jenny, vi hade uppenbarligen massor att prata om. När vi hade lagt på fortsatte jag med min scrapbook ett litet tag innan det blev lunch med familjen. Chillade ett tag efter maten och sen började vi göra halloweendekorationer, dagens projekt var fladdermöss. Faktiskt jättekul att pyssla, och såklart roligare om våra dekorationer är handgjorda. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: