busväder

Idag har vi verkligen haft busväder i LA, har aldrig sett så mycket regn. Det kom en riktig skur imorse, sen kom solen fram igen och jag lämnade Emma i skolan och stack till gymmet. När jag kom ut från gymmet cirka en timme senare började det dock se mörkt ut igen. Jag hann knappt hem innan det började mullrna rejält. Det åskade och blixtrade och emellanåt skakade huset till. Som tur var gick inte strömmen iallafall. Vid halv två började det regna. Det började rätt lugnt, men när jag bckade ut bilen från uppfarten fullkomligt VRÄKTE det ner, och det haglade stora isbitar. Plockade upp grannens nanny på gatan så hon slapp bli blöt. På väg ner blev det ännu värre. Hade vindrutetorkarna på max och såg ändå inte ett dugg. Körde jättesakta, dels på grund av sikten men också för att det var halt. Det har inte regnat på sju månader så då blir det halt när det väl börjar. Kom till skolan och hittade ingenstans att parkera. Slutade med att jag stannade till och Nancy hoppade ur. Jag satt kvar och hon kom med barnen. Jag hade tur som slapp gå ut, gatorna var som floder och vattnet bara forsade, speciellt där det lutade lite eller i nerförsbackarna. 
 
Vi kom iallafall hem säkert allihopa, och barnen bytte till varma torra kläder medans jag fixade lite mat. Vädret lugnade ner sig så fort vi kom hem (typiskt) och till slut regnade det knappt längre. Vid fem när vi skulle till karaten började det självklart regna igen, men inte alls lika mycket denhär gången. Jag och Emma stack inom Trader Joes för lite mjölk, så då bilar från tv-kanalen ABC7, gjorde antagligen en rapport om ovädret. 
 
Det var min blöta dag det. Ska jag vara helt ärlig gjorde det inte mig så mycket, var mest fascinerad eftersom detta inte hör till vanligheterna för mig. Tydligen kan det regna såhär på våren också, så vi får väl se nästa år. För övrigt är allt bra här och rullar på som vanligt. Imorgon är det äntligen fredag igen (skriver det varje vecka men det är ju lika härligt varje gång!) och då blir det swim race för Stephan. Har lite planer i helgen som jag ser fram emot också. Såg förresten att det ska bli över 30 grader på söndag, härligt!
 
såhär såg det ut längs hela vår gata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: