dogers game!

Idag har jag varit på min första basebollmatch. Självklart var det Los Angeles Dodgers vi såg. Dom spelade mot Colorado Rockies, och LA vann! Det var ett au pairmöte så vi var ett tiotal aupaier där, bland annat jag Anna, Gabriella och Luisa. Några värdfamiljer var också där, bland annat min. Själva matchen var kanske inte så jätterolig, bara när dogers gjorde homerun och vi skrek och klappade. Det bästa var stämningen på stadion och att vara där med sina vänner. Jag och Gabriella köpte vars ett foam finger med go dodgers på, blir ett fint minne sen. 
 
Vi åt såklart en massa, blands annat dodgers dog (korv med bröd), garlic fries, glass och slush ice. Det var verkligen kul att gå dit, stod upp med resten av stadion och sjöng God bless America och Take me out to the ball game. En sak som bidrog till att stämningen var på topp var självklart att dodgers spelade bra och gjorde flera homeruns och slutligen vann. Jag, Anna och Gabriella pratade om att vi även vill gå på football och hockey, så det får bli nästa projekt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: