flu shot

Idag var det en helt vanlig onsdag, borsett från att det efter skolan var dags för influensavaccin. Jag tog med mig barnen och gick till skolans gymnastiksal förr att få våra sprutor. Fick först fylla i papper om mig och barnen att vi är friska osv, sen var det dags. Lite kö, och där kom vi fram till att jag skulle gå först, sen Stephan och sist Emma. Jag fick min spruta, och Stephan fick sin utan att protestera. Till sist var det Emmas tur. Hon hade inte sagt någonting på hela tiden men nu stod hon helt plötsligt och höll armarna runt sig och sa att hon inte ville ta sprutan. Jag försökte övertala henne och säga att det inte alls gör ont, men då började hon gråta och försökte sticka därifrån. Det slutade med att jag fick lyfta henne och trycka ner henne på stolen, hon är lång och stor för sin åder så det var inte det lättaste eftersom hon protesterade vilt. Jag och en sköterska lyckades hålla henne tillräckligt still så att sprutan kunde stickas in. Kände hur alla i rummet kollade på oss eftersom Emma skrek som en stucken gris. Hon var upprörd ett tag efter och fortsatte snyfta lite i bilen på vägen hem. 
 
Annars har dagen varit helt normal, simning på rose bowl på eftermiddagen och när vi kom hem kom föräldrarna hem. Innan middagen kollade jag på slutet av debatten mellan Obama och Romney, faktiskt rätt intressant. Måste ju vara lite insatt i politiken när jag bor här och det är ju val i november så får hänga med i svängarna!
 
posar med mitt lilla plåster. självklart rann det blod på armen på mig medans alla andra knappt fick en röd prick....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: